انتخابات ریاست جمهوری اسلوونی به دور دوم کشیده شد

انتخابات ریاست جمهوری اسلوونی به دور دوم کشیده شد

 

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,ریاست جمهوری اسلوونی

رئیس‌جمهور اسلوونی با وجود آنکه توانست در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه اکثر آراء را به دست آورد اما از آنجایی که نتوانست حد نصاب را کسب کند، این انتخابات به دور دوم کشیده شد و در آنجا باید با یک نامزد جاه طلب به رقابت بپردازد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شمارش آراء نشان داد که بروت پاهور، رئیس‌جمهور اسلوونی (تصویر خبر) که به خاطر استفاده‌اش از رسانه‌های اجتماعی معروف است، توانست ۴۷ درصد از آراء انتخابات روز یکشنبه را از آن خود کند.

ماریان شارتس، رقیب اصلی پاهور که در گذشته کمدین بوده و در حال حاضر شهردار کامنیک است، توانست ۲۵ درصد از آراء انتخابات روز یکشنبه را به دست آورد.

جمعیت اسلوونی دو میلیون نفر است و زادگاه ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا محسوب می‌شود.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اسلوونی ۹ نامزد از جمله ۵ زن شرکت داشتند.

پست ریاست جمهوری در اسلوونی یک پست تشریفاتی اما بسیار پرنفوذ است.

از آنجایی که هیچ نامزدی نتوانسته ۵۰ درصد رای لازم برای پیروزی قاطعانه در انتخابات به دست آورد، این رقابت‌ها به دور دوم کشیده می‌شود و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلوونی در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) برگزار خواهد شد.

پاهور گفت: من نهایت تلاش خود را انجام خواهم داد تا ثابت کنم من بهترین گزینه هستم. من از حمایتی که در دور نخست انتخابات به دست آوردم بسیار خوشحالم.

این در حالی است که نظرسنجی‌های پیش از برگزاری این انتخابات نشان داده بودند که پاهور ۵۳ ساله می‌تواند اکثریت آراء را در انتخابات روز یکشنبه به دست آورد و بدون برگزاری دور دوم انتخابات برای یک دور دیگر در راس امور کشور قرار گیرد.

پس از آنکه نتایج انتخابات روز یکشنبه اواخر همان روز اعلام شد، شارتس تاکید کرد که احتمالا وی را در نظرسنجی‌ها دست‌کم گرفته‌اند.

وی اطمینان داد که در سه هفته آتی می‌تواند حمایت رای‌دهندگان بیشتری را به دست آورد.

شارتس گفت: ما به مسیر صعودی خود ادامه خواهیم داد. مردم مرا به خوبی می‌شناسند و به من اطمینان دارند چراکه من از سابقه خوبی برخوردار هستم.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.