امیر نادری با «چراغ جادو» به ونیز می آید!

امیر نادری با «چراغ جادو» به ونیز می آید!

امیر نادری با «چراغ جادو» به ونیز می آید!

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اامیرنادری

به گزارش بانی فیلم، تاریخ نمایش فیلم‌های سینماگران ایرانی در ونیز ۲۰۱۸ اعلام شد. با توجه به حضور فیلم هایی از سینماگران ایرانی در فهرست نمایش فستیوال ونیز، زمان بندی نمایش این فیلم ها به شرح زیر اعلام شد:

«همچنان که می مردم» اولین ساخته مصطفی سیاری که در بخش رسمی ومسابقه ای (افق ها) پذیرفته شده ابتدا در روز چهارشنبه پنجم سپتامبر ساعت هفت و۴۵ دقیقه بعد از ظهر وسپس در ساعت ده شب برای دست اندرکاران مطبوعات به نمایش در خواهد آمد. نمایش رسمی این فیلم با حضور عوامل آن ساعت دو و سی دقیقه روز ششم سپتامبر در سالن دارسنا خواهد بود و آخرین نمایشش روز هفتم سپتامبر ساعت یک و سی دقیقه برای عموم خواهد بود.

مدیریت اکران و فروش بین المللی «همچنان که می مردم» برعهده علی قاسمی است.

فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه ای «پاگرد» ساخته محسن بنی هاشمی هم که در بخش مسابقه افق ها قرار دارد روز ۳۰ اگوست به نمایش در می آید. این فیلم همچنین روز جمعه هفتم سپتامبر ساعت پنج یک نمایش دیگر خواهد داشت.

فیلم «لذت» ساخته خانم سودابه مرتضایی از اتریش به مدت صد دقیقه پذیرفته شده در بخش «روزهای ونیز» یا روزهای مولفین روز دوشنبه سوم سپتامبر ساعت ۵ بعدازظهر نمایش داده خواهد شد. این فیلم روز پنجم سپتامبر نیز ساعت ۱۰ شب دومین نمایش خود را خواهد داشت.

در بخش سینه کلاسیک که مربوط به نمایش فیلمهای مرمت شده است «خشت و آینه» ساخته ابراهیم گلستان روز سوم سپتامبر ساعت چهار و چهل و پنج دقیقه نمایش دارد. در این برنامه نمایش ابراهیم گلستان کارگردان فیلم به دلیل کهولت سن حضور نخواهد داشت (گلستان۹۶ سال دارد).

در فستیوال ونیز امسال دو کارگردان ایرانی مقیم امریکا حاضر هستند؛ رامین بحرانی با فیلم کوتاه مستند ۲۶ دقیقه ای «رابطه خونی» و امیرنادری با فیلم «چراغ جادو» که در کالیفرنیا ساخته و مربوط به سینماست در روز سه شنبه چهار سپتامبر ساعت نه شب به نمایش در می آیند. امیرنادری کارگردان «چراغ جادو» در مراسم نمایش فیلم حضور خواهد داشت. همین سانس با دو فیلم در روز چهارشنبه پنچم سپتامبر ساعت ۹ صبح تکرار خواهد شد.

هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ونیز از روز ۲۹ اگوست شروع می شود و پس از پایان رقابت فیلم و معرفی برگزیدگان در روز هشتم سپتامبر به کار خود پایان می دهد.

دربخش داوری افق ها از ایران خانم فاطمه معتمد اریا شرکت خواهد داشت. و در ضمن رامین بحرانی عضو هیات داوران فیلم های اول است که فیلم های این بخش کاندیدای شیرطلای اول نیز خواهد بود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.