العبادی: تصدی هیچ پستی در دولت آتی عراق را بررسی نکرده‌ام

العبادی: تصدی هیچ پستی در دولت آتی عراق را بررسی نکرده‌ام

العبادی: تصدی هیچ پستی در دولت آتی عراق را بررسی نکرده‌ام

اخبار,اخبار بین الملل,العبادی

نخست وزیر عراق که دوره نخست وزیری‌اش رو به پایان است، درباره تصمیمش برای حضور در دولت آینده گفت: تصدی هیچ پستی را در دولت آتی بررسی نکرده‌ام.

به گزارش ایسنا به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی پس از جلسه شورای دولت گفت: تصدی هیچ پست دیگری در دولت آتی را بررسی نکرده‌ام و در سایه تشکیل دولت در این باره تصمیم خواهم گرفت و مشارکت با طرف‌های دیگری که اصلح هستند را بررسی خواهم کرد.

 

وی افزود: مشارکت من در دولت جدید همچنان امکان پذیر است و ایده‌ای دارم اما نمی‌خواهم الان آن را مطرح کنم. برخی فکر می‌کنند خدمت کردن منوط به داشتن موقعیت دولتی است، در حالی که این تفکر اشتباه است و خدمت کردن راه‌های مختلفی دارد.

 

العبادی بار دیگر نسبت به تعیین نامزدی از سوی فراکسیون اکثریت برای پست نخست وزیری اعتراض کرده و از نامزدی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مکلف اعلام حمایت کرد و گفت، مساله یک مساله ملی است و ما نمی‌خواهیم پیروزی‌ای که در عراق محقق شده را از بین ببریم. وی خواستار حمایت از عبدالمهدی شد و نسبت به موفقیت او در تشکیل دولت جدید ابراز امیدواری کرد.

 

وی افزود: تلاش می‌کنیم ائتلاف‌ها با سائرون ادامه یابد، روند سیاسی نیازمند مراعات و خویشتن‌داری در راستای منافع مردم است و نباید این مساله به درگیری حزبی که به نفع کشور نیست، تبدیل شود.

 

العبادی در خصوص افزایش قیمت نفت گفت، در حال حاضر تقاضا بیشتر از عرضه است و فشارهای زیادی مانند فشار آمریکا در افزایش تولید وجود دارد که موجب کاهش قیمت خواهد شد.

 

وی بر ضرورت توافق بر سر قیمت مناسب نفت که بازار عراق را متزلزل نکند، تاکید کرد.

 

نخست وزیر عراق اعلام کرد، دولت هفته آتی پیش‌نویس قانون بودجه ۲۰۱۹ را برای تصویب به پارلمان می‌فرستد.

 

وی گفت، در دولت انتقال پول و افزایش حقوق حشد شعبی با پایبندی به قانون بودجه ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گرفت.

 

العبادی در خصوص وضعیت استان بصره هم گفت، دستاوردهایی از جمله تامین آب شرب و کاهش میزان شوری آب محقق شده است.

 

همچنین دفتر العبادی در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی با عمار حکیم، رئیس جریان حکمت دیدار و اوضاع سیاسی و تشکیل دولت جدید مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر اهمیت کمک به دولت آتی در راستای بازسازی کشور و برقراری امنیت تاکید کردند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.