افشای راز پرایدی که با چادر پوشانده شده بود


افشای راز پرایدی که با چادر پوشانده شده بود

پلیس در یک عملیات مسلحانه راز پرایدی را که از آن صداهای عجیبی شنیده می‌شد، برملا کرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شامگاه دوشنبه، چهارم دی ماه، هنگامی که تیم گشتی کلانتری طبرسی شمالی مشغول رصد حوزه استحفاظی خود بود، در خیابان نظام دوست به یک دستگاه خودرو سواری پراید که با چادر پوشانده شده بود و سر و صداهای عجیبی از داخلش می‌آمد و مدام تکان می‌خورد، مشکوک شد.

 

مأموران گشتی پلیس برای اینکه از این ماجرا سر در بیاورند، به سواری پراید نزدیک شدند و گوشه ای از چادر کشیده شده روی خودرو را کنار زدند. دو مرد و یک زن جوان که در حال استعمال مواد مخدر صنعتی بودند، با دیدن چهره مردان سبزپوش قانون طوری رفتار کردند که انگار اتفاقی نیفتاده است.

 

مأموران از سه سرنشین پراید می‌خواستند از خودرویشان پیاده شوند. با استعلام شماره پلاک انتظامی این سواری از مرکز پیام پلیس، مشخص شد که پراید دو روز پیش از منطقه آیت ا… عبادی سرقت شده است.

 

با کنار رفتن پرده معما از این خودرو سواری و به دست آمدن اطلاعات، مأموران از سرنشینان این خودرو مسروقه خواستند تا بدون هیچ حرکت اضافه‌ای خودرو را ترک کرده و پیاده شوند. دستوری که سرنشینان این خودرو از آن سرپیچی کردند و با خودرو به سمت مأموران حمله‌ور شدند. آن‌ها قصد داشتند با زیر گرفتن مأموران از مهلکه بگریزند، اما اقدام به‌موقع یکی از افسران کلانتری نجفی و استفاده بهنگام او از اسلحه کمری‌اش موجب شد که خودرو متهمان از خیابان اصلی منحرف و در یکی از مسیرهای فرعی قرار گیرد.

 

زمینگیر شدن سارقان حرفه‌ای

 

با تمکین نکردن متهمان و فرار آنان از چنگ قانون، یکی از افسران زبده کلانتری طبرسی شمالی با به کارگیری قانون استفاده از سلاح دست به اسلحه خود برد و پس از شلیک چند تیر هوایی، دو تیر به سمت بدنه این سواری پراید شلیک کرد. همین امر موجب توقف و زمین گیرشدن خودروی سارقین شد.

 

پس از متوقف شدن پراید، هرکدام از متهمان به سویی فرار کردند، اما مأموران در اقدامی ضربتی دو نفر از آنان را دستگیر کردند. متهم زن پرونده به دلیل اینکه چادر مشکی به سر داشت از تاریکی هوا استفاده کرد و در بیابان‌های اطراف مخفی شد.

 

بعد از اینکه دو متهم دستگیر شده به کلانتری طبرسی شمالی منتقل شدند، برای بیان توضیحاتی در برابر افسر تحقیق پرونده قرار گرفتند.

 

سردسته این باند حرفه‌ای سرقت در برگه اظهاراتش نوشت: به دلیل اعتیاد به مواد مخدر از خانواده طرد و در سنین جوانی آواره کوچه و خیابان شدم. برای اینکه بتوانم هزینه مواد مخدرم و همچنین خورد و خوراکم را تأمین کنم، تصمیم گرفتم دست به سرقت بزنم. برای همین با سرقت لوازم داخل خودرو کارم را شروع کردم و پس از مدتی دست به سرقت خودرو زدم.

 

این متهم ٢٧ساله که ١٠سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد، گفت: زنی که به دنبالش هستید، هیچ نقشی در اقدامات من و همدستم نداشته و تنها برای مصرف مواد مخدر در کنار ما بود.

 

دیگر متهم این پرونده که مردی ٣١ساله بود، در اعترافاتش به پلیس گفت: برای تأمین هزینه مواد مخدر و نیز جای خواب تصمیم گرفتم با همدستی دوستم ماشین بدزدیم.

 

اعتراف صریح به سرقت پراید

 

متهمان پس از تشکیل پرونده و اعتراف صریح به جرم صبح روز گذشته برای ادامه تحقیقات به دادسرا منتقل شدند.

 

معاون دادستان مشهد و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه چهار مشهد گفت: تیم گشتی کلانتری طبرسی شمالی طی رصد محیطی خود به خودرو موردنظر مشکوک شدند.

 

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی افزود: مأموران پس از اینکه ماجرا برایشان مشخص می‌شود از متهمان می‌خواهند بعد از ترک خودرو، خود را تسلیم قانون کنند، اما راننده به این اخطار توجهی نمی‌کند و خودرو را به سمت افسر پلیس می‌راند. خوشبختانه این مأمور انتظامی در این حادثه دچار جراحت نمی‌شود و عکس‌العمل مناسبی از خود نشان می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: متهم ردیف اول پرونده در اظهاراتش گفته که خودرو پراید توقیف شده را در خیابان عبادی به سرقت برده است.

 

حسینی گفت: دو متهم دستگیرشده علاوه بر داشتن سابقه کیفری و زندان، به مصرف مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند که هر دو برای ادامه پیگیری‌ها تحویل کارآگاهان پلیس آگاهی داده شدند.

 

معاون دادستان مشهد و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه چهار مشهد تأکید کرد: امروز دادسرا با افرادی که بخواهند با انجام اعمال خرابکارانه امنیت را از مردم بگیرند، به شدت برخورد خواهد کرد و مجرمان را به اشد مجازاتشان خواهد رساند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.