افزایش قیمت نفت بدنبال پیشرفت مذاکرات آمریکا و چین

افزایش قیمت نفت بدنبال پیشرفت مذاکرات آمریکا و چین

افزایش قیمت نفت بدنبال پیشرفت مذاکرات آمریکا و چین

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت نفت
قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش ذخایر آمریکا و نشانه های پیشرفت مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن، افزایش پیدا کرد. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۲ سنت یا معادل ۰.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه، به ۶۰.۴۷ دلار در هر بشکه رسید.

 

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۰ سنت یا ۰.۴ درصد نسبت به قیمت نهایی روز گذشته افزایش یافت و به ۵۲.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

 

چین برای نخستین بار در شش ماه گذشته، به خرید سویای آمریکا اقدام کرد که نشان دهنده تمایل این کشور برای کاهش تنش تجاری با واشنگتن است. تحولات اخیر خاطر سرمایه گذاران را تا حدودی آسوده کرد و به صعود بازارهای سهام و بالا رفتن قیمت نفت کمک کرد.

 

به گفته تحلیلگران، کاهش ذخایر نفت آمریکا نیز به افزایش قیمت نفت منجر شد.

 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به هفتم دسامبر، ۱.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است با این حال تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان ۳ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

 

قیمت نفت همپنین از توافق اخیر میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید در سال ۲۰۱۹، پشتیبانی شده است. تحلیلگران معتقدند تصمیم اخیر اوپک و متحدان این گروه شامل روسیه برای کاهش تولید به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز احتمالا قیمت‌ها را تثبیت خواهد کرد، با این حال شمار متعددی از آنها معتقدند این توافق قیمت‌های نفت را چندان بالا نخواهد برد.

 

قیمت نفت در فاصله اول اکتبر تا زمان اعلام توافق اوپک، یک سوم از ارزش خود را از دست داده است.

 

بر اساس گزارش رویترز، اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرده تقاضا برای نفت این گروه در سال ۲۰۱۹ به ۳۱.۴۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که ۱۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی ماه پیش و ۱.۵۳ میلیون بشکه در روز کمتر از تولید فعلی اوپک است.

 

این برآورد نشان می دهد تصمیم اخیر اوپک برای کاهش تولید ممکن است برای حذف اشباع عرضه کافی نبوده باشد.

 

فعالان بازار نگران هستند رشد اقتصادی ضعیف، رشد تقاضا برای نفت را محدود کند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.