افزایش عوارض خروج از کشور صرف حوزه گردشگری داخلی نمی‌شود/ دولت در حال کوچک‌کردن سفره مردم است


افزایش عوارض خروج از کشور صرف حوزه گردشگری داخلی نمی‌شود/ دولت در حال کوچک‌کردن سفره مردم است

  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی  ,عوارض خروج از کشور

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه افزایش عوارض خروج از کشور بسیار آسیب‌زا است، گفت:‌ این افزایش قیمت صرف حوزه گردشگری نمی‌شود و برای تأمین هزینه‌های جاری دولت است. 

علیرضا سلیمی عضو فراکسیون گردشگری مجلس در گفت‌وگو با  فارس،‌ در خصوص افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور گفت: این افزایش قیمت از چند جهت آسیب‌زاست. 

 

سلیمی تصریح کرد: بسیاری از مردم که به اماکن زیارتی می‌روند از قشر متوسط و پایین جامعه هستند که این موضوع آسیب جدی به این قشر جامعه وارد می‌کند. 

 

وی با بیان اینکه دولت در حال افزایش هزینه‌های دیگر مانند آب، بنزین، برق و گازوئیل بوده که باعث تورم شدید می‌شود، اظهار کرد: دولت در حال کوچک کردن سفره مردم است و با این اقدام دست در جیب مردم می‌کند. 

 

نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه افزایش عوارض خروج از کشور باعث کاهش گردشگری خارجی می شود، تصریح کرد: این امر نه تنها باعث توسعه گردشگری خارجی نشده، بلکه باعث کاهش گردشگری داخلی و خارجی خواهد شد. 

 

سلیمی با بیان اینکه بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سال ۹۷ افزایش آنچنانی نداشته عنوان کرد: افزایش این عوارض قرار نیست صرف حوزه گردشگری شود، یا به سازمان میراث فرهنگی داده شود. 

 

وی افزود: دولت تنها به منظور تأمین هزینه های جاری خود و انتقال این پول به خزانه، عوارض را افزایش داده است. 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.