افزایش سرعت عملکرد گوشی‌های اندرویدی

افزایش سرعت عملکرد گوشی‌های اندرویدی

افزایش سرعت عملکرد گوشی‌های اندرویدی

افزایش سرعت دستگاه‌های اندرویدی‌

 

کاربران گوشی‌های هوشمند که این روزها از کاهش سرعت عملکرد موبایل‌های خود به شدت ناراضی هستند، این گزارش می‌تواند با پیشنهاد راهکارهای کاربردی در افزایش سرعت دستگاه‌های اندرویدی‌شان کمک کند.

 

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی‌های هوشمند همواره از آن گله و شکایت دارند، کاهش سرعت عملکرد دستگاه و به اصطلاح ” Lag” زدن سیستم عامل به هنگام اجرای یک یا چند برنامه است.

 

بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و رایانه در این باره به پیشنهاد مجموعه اقداماتی در زمینه جلوگیری از کاهش عملکرد و سرعت سیستم عامل اندروید پرداخته‌اند که در زیر به مرور و معرفی مختصری از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

۱. حداقل یک سوم حافظه داخلی گوشی را خالی نگه دارید

یکی از دلایل مهمی که موجب می‌شود سیستم عامل در اجرای برنامه‌های مختلف با مشکل مواجه شود و یا سرعت گوشی به شدت کاهش یابد، کمبود فضای کافی و حافظه داخلی گوشی است. بنابراین کاربران باید به این نکته دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشند که حداقل یک‌سوم حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود را خالی نگه دارند و از پر شدن حافظه به شدت خودداری کنند.

 

راه‌حلی که کارشناسان به کاربران گوشی‌های هوشمند در اینجا ارائه می‌دهند، خالی کردن اطلاعات شخصی نظیر تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده گوشی و انتقال آن‌ها به حافظه‌های جانبی و خارجی نظیر هارد اکسترنال و فلش مموری، رایانه شخصی و غیره است. کاربران بدین ترتیب گاهی باید گوشی هوشمند خود را از اطلاعات اضافی که سرعت و عملکرد سیستم عامل را پایین می‌آورد، خالی کند تا بتواند لذت بیش‌تری از کاربری گوشی خود ببرند.

 

۲.  والپیپرهای متحرک را غیرفعال کنید

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند سرعت عملکرد سیستم عامل گوشی‌های اندرویدی را پایین بیاورد، استفاده از والپیپر (تصاویر پشت صحنه) متحرک است. بسیاری از کاربران خود با فعال‌سازی این قابلیت علی‌رغم زیبایی و جذابیت بصری، به این نتیجه رسیده‌اند که از سرعت و عملکرد گوشی آن‌ها به شدت کاسته شده است. بنابراین آسان‌ترین کار آن است که این والپیپرهای متحرک را در اولین وهله غیرفعال کنید.

 

۳. عدم فعال‌سازی تعداد زیادی از ویجت‌های کاربردی

شاید اندکی عجیب باشد اما باید بدانید که استفاده بیش از اندازه از ویجت‌های کاربردی و آوردن آن‌ها برروی صفحه اصلی گوشی اندرویدی‌تان می‌تواند تا حد زیادی در کاهش سرعت و عملکرد سیستم عامل مقصر باشد. بنابراین کاربران باید تنها آن دسته از ویجت‌های کاربردی را که بسیار بیش‌تر از سایر ویجت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، به صفحه اصلی گوشی منتقل کرده و از آن‌ها استفاده کنند، در غیر این صورت بگذارند در همان قسمت پنهانی گوشی و غیرفعال باقی بمانند.

 

از مشکلات کاربران گوشی‌های هوشمند کاهش سرعت عملکرد دستگاه است

 

۴. برنامه‌های فعال را ببندید

یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند مرتکب می‌شوند، بعد از باز و اجرا کردن برنامه‌های مورد استفاده خود نظیر پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سیار اپلیکیشن‌های کاربردی، آن را نمی‌بندند و باز باقی ماندن آن‌ها به معنای اجرای آن تلقی می‌شود و اجرای چندین برنامه به‌طور همزمان نیز سرعت سیستم عامل گوشی را به شدت کاهش می‌دهد. پس کاربران باید توجه داشته باشند که بعد از اتمام کار با یک اپلیکیشن خاص، آن را حتما ببندند.

 

۵. حافظه نهانی اپلیکیشن‌های مختلف را پاک کنید

یکی از مسائلی که کاربران اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه شده‌اند، دانلود و باقی ماندن حجم زیادی از اطلاعات ناخواسته‌ای است که به‌صورت حافظه پنهانی (cache) در حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند ذخیره و به مرور باعث کاهش سرعت سیستم عامل می‌شوند. بنابراین کاربران باید هر از گاهی (حداقل هفته‌ای یکبار و حداکثر یکبار در ماه) به پاک‌سازی حافظه نهانی و حذف فایل و اطلاعات ناخوسته و اضافی گوشی خود اقدام کنند.

 

آن‌ها بدین منظور باید به My files در گوشی اندرویدی خود رفته و با مراجعه به قسمت حافظه داخلی گوشی، فایل مربوط به اپلیکیشن موردنظر نظیر تلگرام یا اینستاگرام را بیابند و تمامی تصاویر و ویدیو  و فایل‌های صوتی که در آن دانلود و نگه‌داری شده است، را حذف کنند.

 

۶. از قابلیت مدیر هوشمند استفاده کنید

یکی دیگر از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند اندرویدی، قابلیت مدیر هوشمند یا device maintenance است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به بهینه‌سازی و افزایش سرعت عملکرد گوشی و سیستم عامل خود بپردازند. در این قسمت، کاربران با چهار زیرمجموعه تحت عنوان memory، storage، battery و device security مواجه خواهند شد که می‌توانند با کلیک بر روی هر کدام از آن‌ها، به بهینه‌سازی و پاک‌سازی قسمت‌های مربوطه در گوشی خود اقدام کنند.

 

منبع:isna.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.