استراتژی‌های تبلیغاتی ارزان قیمت، راهکار برون رفت از بحران اقتصادی

استراتژی‌های تبلیغاتی ارزان قیمت، راهکار برون رفت از بحران اقتصادی

استراتژی‌های تبلیغاتی ارزان قیمت، راهکار برون رفت از بحران اقتصادی

تبلیغات,چاپ پوستر و بروشور,روش های تبلیغات

چکیده‌ی سخنان رییس جمهور در آذر ماه ۹۷ در بین مردم شاهرود :” کشور در بحران نیست”.

دکتر روحانی خاطر نشان کردند، ابر تورم و ابر بیکاری کشور را تهدید نمی کند. مشکلات وجود داشته و دارد اما آنچه مهم است، همدلی مردم برای رفع این مشکلات است. در ادامه بیان کردند، آنچه جامعه می طلبد استمرار هماهنگی، انسجام و وحدت بیش از پیش در جامعه است.پس مشکلات در جامعه وجود دارد اما بحرانی نیستند. تعبیری درست، از وضع فعلی جامعه که باید با همدلی مردم و حمایت جامعه حل شود. 

 

البته که نوسانات ارزی در کشور بر بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ تاثیر داشته است. افزایش هزینه مواد اولیه بسیاری از تولیدی ها را با مشکل مواجه کرده است و حتی منجر به تعطیلی بعضی از تولیدی های فعال شده است. همین چند روز پیش مصاحبه ای با آقای بابک عابدینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ انجام شد.ایشان اوضاع صنعت چاپ در کشور را نابسامان دانستند.

 

در پایان مصاحبه، نارضایتی هایی را نسبت به حمایت دولت از تولید داخلی داشتند. همچنین اشاره کردند دولت باید تسهیلات لازم را به تولید کننده داخلی به منظورسرمایه در گردش،  کاهش تعرفه وارداتی محصولات مواد اولیه صنعت و … را بدهد و از این طریق موانع موجود برداشته شود. با این تفاسیر، افزایش هزینه های تامین مواد اولیه چاپخانه ها ، منجر به گران تر شدن محصولات چاپی شده است. 

 

بسیاری از صنایع که برای محصولات تولیدی خود وابسته به چاپخانه ها هستند، تحت تاثیر بوده اند. در چند ماه اخیر نوسانات قیمت در بازار، بعضی از کسب و کار ها را وادار کرده است که حجم تولید خود را کاهش دهند. اما آیا برای برخورد با مسائل پیش رو در صنایع مختلف تعدیل نیرو، کاهش خط تولید، خرید مواد اولیه ارزان و بی کیفیت، راه حل های این‌چنینی منطقی است ؟

قطعا نه و باید تصمیماتی هدفمند در این زمینه گرفته شود. بنابراین ازحمایت دولت گرفته تا استفاده از سیاست‌های جدید تبلیغاتی و تدوین استراتژی متناسب با اوضاع فعلی، می تواند به صنایع مختلف در این راه کمک نماید.

تبلیغات، در حکم بازوی صنایع کوچک و بزرگ
یک کسب و کار تازه تاسیس برای مطرح شدن نیازمند تبلیغات هدفمند و پربازده است. نوسانات اخیر در بازار، هزینه ی مربوط به تبلیغات را دستخوش تغییراتی کرده است. در خیلی از صنایع ، تبلیغات جز جدایی ناپذیر آن صنعت به شمار می آید. همچنین، نمی‌توان تبلیغات را به بهانه هزینه‌ی بالای آن، از یک صنعت حذف کرد و یا نادیده گرفت. پس راه حل این مساله چیست؟  به نظر می رسد، تغییر تکنیک های تبلیغاتی مطلوب ترین گزینه پیش رو باشد.

 

امروزه روش های مختلف تبلیغات به صنایع برای مطرح شدن و جذب مشتری کمک شایانی می کنند.  صنعت چاپ، یکی از صنایع پیشتاز برای ارائه تبلیغات ارزان قیمت و متنوع به صنایع مختلف است. یک تبلیغ چاپی خوب، نیاز هر صنعتی است و برای یک کسب و کار تازه تاسیس لازم الاجراست .

با انواع تبلیغات محیطی که در خیابان ها نصب می شود، از جمله بنر وچاپ پوسترخلاقانه، تصویری ماندگار از کسب و کارتان در ذهن مخاطب ثبت کنید. طراحی درست محصول چاپی مورد نظر و تناسب با نیاز مشتری از اصول کلیدی است، که هر یک از تبلیغات چاپی باید رعایت شود. 

مسلما طراحی و چاپ بروشور زیبا و هدفمند، شما را تا چند گام به موفقیت نزدیک می کند. چاپ پوستر خلاقانه باعث جذب مشتری می شود.

تدوین سیاست‌های هدفمند و مشتری‌مدارانه
انتظار می‌رود، صنایع مختلف با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و سیاست های دولت استراتژی های مناسبی را برای  پیش برد اهداف سازمان خود تدوین کنند. برای مثال در صنعت چاپ، مشکل تنها مربوط به تامین مواد اولیه برای چاپ نمی باشد. عوامل مربوط به خط تولید ، تدوین درست نیاز بازار ، استفاده از به روزترین دستگاه های چاپی و … باید به درستی اجرایی شود. مسلما با بالارفتن هزینه مربوط به مواد اولیه، قیمت محصولات و خدمات چاپی دستخوش تغییراتی بوده است. اما مجتمع چاپی کوثرسود حداقلی را برای خود در نظر گرفته است. رضایت مشتری و توان خرید محصول در اولویت قرار داده است. هم چنین توجه به تولید محصول چاپی با کیفیت را در راس امور خود قرار داده است. پس ، علاوه برهزینه های مربوط به تامین مواد اولیه در چاپ ، تاثیر ارزبر آن ، به روز بودن دستگاه های چاپی و سیاست  های دولت ، عوامل کلیدی هستند که نقش مهره های شطرنج را بازی می کنند.

کیفیت فدای قیمت پایین نشود!!
بازار اقتصادی این روزها باعث شده بعضی مشتریان برای سفارش ابتدا به قیمت توجه کرده و بعد ازآن کیفیت را مد نظر قرار دهند. اشتباه نکنید ، کیفیت خیلی خیلی مهم است و نباید کنار گذاشته شود.  البته منکر این امر نمی شویم که قیمت های غیر منطقی برخی از صنایع تولیدی  باعث عدم اعتماد مشتریان شده است. اما این نکته مهم است که یک محصول با کیفیت، در قیمت مناسب تولید و عرضه می شود. زمانی که یک محصول در قیمتی پایین فروخته شود، اینجاست که مشتری باید به کیفیت محصول شک کند.

برای مثال می توانید، نمونه کارهای چاپخانه ای که انواع محصولات دیجیتالی و افست را تولید می کنند، بررسی کنید.  طراحی یک پلات لمینت با قیمت پایین و کیفیت متناسب با آن ، مسلما نتیجه مطلوبی به مشتری نمی دهد. مجتمع چاپ کوثردر تلاش است که با در نظر رفتن حداقل سود از هر محصول چاپی، محصول چاپی با کیفیت را به مشتری ارائه دهد.  تیم متخصص در زمینه طراحی و چاپ محصولات با استفاده از تکنیک های به روز ، به نیاز مشتریان پاسخ می دهند.

فرسودگی دستگاه های تولیدی یکی از علل افزایش قیمت
متاسفانه برخی از صنایع تولیدی ، هم چنان از دستگاه های فرسوده در تولید استفاده می کنند.  این دستگاه ها قابلیت تولید محصول به روز و با کیفیت را ندارند.  انرژی، زمان تولید و  سایر هزینه های جانبی در مقایسه با به روزترین دستگاه های تولیدی  در این دستگاه های فرسوده بالاتر است. این امر بر هزینه فروش محصولات و خدمات تاثیر مستقیم دارد.

همین امر موجب کاهش تمایل مشتریان نسبت به سفارش محصول می شود. به روز کردن واحد های  چاپخانه ای نباید فراموش شود. امروزه بیشتر  مجتمع های چاپی از جمله  مجتمع کوثر،  با بهره گیری از تکنولوژی های به روز، در هزینه ها صرفه جویی کرده اند.

به کار گیری تخفیف های هدفمند به نفع مشتریان
اگر کسب و کار ها رضایت مشتری را در راس وظایف خود قرار دهند، بدون شک به نتیجه ای اثر بخش می رسند.

امروزه مشتریان تمایل بسیاری نسبت به تخفیف های مختلف از خود نشان داده اند. البته که تخفیف همراه با کیفیت، معنا پیدا می کند. مجتمع چاپی کوثر همواره در تلاش است تا با در نظر گرفتن رضایت مشتریان، محصولات خود را ارائه دهد. مشتریان می توانند از تخفیف هایی که این مجتمع چاپی بر روی محصولات قرار داده است بهره مند شوند. مسلما ، با این شرایط فعلی در جامعه صرفه جویی در هزینه هم به نفع مشتری است و هم به نفع تامین کننده. استفاده از تخفیف های مختلف محصولات به مشتریان برای خرید یک محصول کمک شایانی می کند. 

کلام آخر:
اگر صاحب یک کسب و کار کوچک یا بزرگ در این برهه از زمان هستید و شرایط نابسامان فعلی اقتصادی گریبان شما و مجموعه تان را گرفته است یا ایده ای خلاقانه را در سر می پرورانید و به دلیل نوسانات بازار نمی توانید فکرتان را عملی کنید مطمئن باشید که شروع امروز بهتر از فرداست و تجربه این را ثابت کرده است.

مجتمع چاپ و تبلیغات کوثر که یکی از بزرگترین مجتمع های چاپی در کشور است پشتوانه ی شما و کسب و کار شماست بدین منظور برای مدت محدود این مجتمع برآن شده است تا تخفیفات ویژه ای را برای مشتریان خود در نظر بگیرد از همین رو فقط کافیست سری به وبسایت فروش این چاپخانه بزنید تا بتوانید از تخفیفات ویژه این مجموعه بهره مند شوید و دو پارامتر قیمت و کیفیت را همزمان به دست بیاورید.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.