اردوغان: کنسولگری عربستان باید ثابت کند روزنامه‌نگار ساختمان را ترک کرده است

اردوغان: کنسولگری عربستان باید ثابت کند روزنامه‌نگار ساختمان را ترک کرده است

اردوغان: کنسولگری عربستان باید ثابت کند روزنامه‌نگار ساختمان را ترک کرده است

اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر «مسئولیت سیاسی و انسانی برای پیگیری پرونده خاشقچی از نزدیک» گفت که مسئولان کنسولگری عربستان در استانبول باید اثبات کنند که اقای خاشقچی ساختمان کسنولگری را ترک کرده است.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه بار دیگر درباره پرونده «ناپدید شدن» جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود سخنرانی کرد.

 

 اردوغان گفت: مسئولیت سیاسی و انسانی ایجاب می‌کند که مساله ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی از نزدیک مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

 

وی افزود: مسئولان کنسوگری عربستان در استانبول باید اثبات کنند که اقای خاشقچی ساختمان کنسولگری را ترک کرده است.

 

رجب طیب اردوغان با بیان اینکه منتقد سیاست‌های آل سعود از ساختمان کنسولگری خارج نشده است، گفت: اگر کنسولگری عربستان معتقد است آقای خاشقچی خارج شده، باید این ادعا را با فیلم و مدرک اثبات کند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: مسئولان اطلاعاتی و امنیتی ترکیه این پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

وی اعلام کرد که دادستانی ترکیه برای تحقیق اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج شهروندان سعودی از فرودگاه استانبول ورود کرده است.

 

اردوغان خاطر نشان کرد، کنسولگری عربستان باید مکان ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی را فاش کند.

 

خاشقچی که چهارشنبه گذشته برای انجام کار اداری مربوط به ازدواجش از آمریکا به ترکیه و کنسوگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، ناپدید شد تا اینکه برخی مقامات ترکیه اخیرا خبر کشته شدن او را تائید کردند.

 

پلیس ترکیه شنبه شب اعلام کرد که منتقد سعودی به احتمال قوی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته و جسد وی با خودرو به بیرون از کنسوگری منتقل شده است.

 

در همین حال، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز که از منتقدین سیاست‌های دولت دونالد ترامپ محسوب می‌شود، به نقل از یک منبع عرب‌زبان خبر داد که یک تیم ۱۵ نفره پس از ورود به ساختمان کنسولگری، جسد مقتول را تکه تکه کرده و سپس به بیرون از کنسولگری منتقل کردند.

 

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره مدعی شده که جسد خاشقچی در منطقه‌ای در استانبول کشف شده است، این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی دیروز خود در کنفرانس سالانه حزب حاکم توسعه و عدالت، مساله قتل خاشقچی را تایید نکرد.

 

رئیس جمهور ترکیه گفت که موضوع ناپدید شدن خاشقچی را شخصا پیگیری و نتیجه آن را هر چه که باشد، به گوش جهانیان خواهد رساند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.