اردوغان: هدف غرب، نابودی تمدن اسلامی است


اردوغان: هدف غرب، نابودی تمدن اسلامی است

  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اردوغان

جهان اسلام در سال‌های اخیر روزهای بسیار سختی را سپری کرد. بدون تردید، دوران فتنه را پشت سر می‌گذاریم.غربی‌ها در طول تاریخ، تمام عناصر بیمار خود را به جهان اسلام فرستاده و سعی کرده اند آینده خود را تضمین کنند. 

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در سی و سومین نشست کمیته دائمی همکاریهای تجاری و اقتصادی سازمان همکاری های اسلامی «کمسک» در استانبول ضمن هشدار نسبت به توطئه و نقشه‌های پلید غرب علیه جهان اسلام گفت: هدف غرب تنها نفت و منابع زیرزمینی، نیروی انسانی نیست، بلکه هدف اصلی آنها نابود کردن تمدن اسلامی است.

 

ادامه سخنان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی در نشست مذکور به شرح زیر است:

 

«می خواهند ریشه مسلمانان را خشک و آنها را فلج کنند. مسلمانان علی‌رغم اینکه دو قرن تحت حملات و آزار اذیت قرا گرفته اند، اما هنوز توانسته اند سرپا بمانند.

 

جهان اسلام در سال‌های اخیر روزهای بسیار سختی را سپری کرد. بدون تردید، دوران فتنه را پشت سر می‌گذاریم.غربی‌ها در طول تاریخ، تمام عناصر بیمار خود را به جهان اسلام فرستاده و سعی کرده اند آینده خود را تضمین کنند.

 

سناریویی کثیف علیه وحدت، دارایی و از همه مهمتر آینده جهان اسلام درحال اجرا است. گروه‌های تروریستی داعش، القاعده، بوکو حرام، ی.پ.گ و فتو منطقه ما را به دریاچه خون تبدیل کرده‌اند.

 

اینکه به عنوان تروریسم به مسلمانان تهمت زده و به این بهانه تمام آزادی های طبیعی آنان را نقض می‌کنند، دلیل آشکار نیت پلیدشان است.

 

دست شان رو و مشخص شده که از کجا پدید آمده و تغذیه می‌شوند. دیگر در برابر این جنایتکاران که از نام اسلام سوءاستفاده می‌کنند، بی تفاوت نخواهیم ماند.

 

بی‌تفاوتی کشورهای غربی در قبال درگیری خونین و وحشتناک ۷ ساله در سوریه، رفتار غیرانسانی نسبت به پناهجویان در مرزهای‌شان، و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگیا در میانمار چهره واقعی آنها را نشان داد. اسلام‌ستیزی، نئونازیسم و نژادپرستی، جایگزین دموکراسی، حقوق بشر و آزادی در غرب شده است.

 

آیا کشورهای اسلامی از خرید میلیاردها دلار سلاح‌ سود برده‌اند یا فروشندگان این تسلیحات؟ چه کسانی به بهانه تفاوت نژاد، مذهب، ایدئولوژی و باعث ایجاد دشمنی میان برادران ما که روزی پنج نوبت به سمت یک قبله مشترک نماز می‌خوانند شده اند؟

 

تجزیه کشورهای ما با مرزهای ساختگی به نفع چه کسانی است؟ مطمئنم اگر به پاسخ این پرسش‌ها بیندیشیم و از زاویه و پنجره جدیدی به مسائل بنگریم، رویکرد متفاوتی خواهیم داشت. اگر این کار را آغاز کنیم، تمام نقشه هایی که علیه ما ریخته شده است را برهم زده و مانع سوءاستفاده دیگران از منابع‌مان خواهیم شد.

 

جهان اسلام از لحاظ جمعیت، منابع زیرزمینی و موقعیت جغرافیایی دارای امکانات بزرگی است. اصل، استفاده صحیح از این منابع و امکانات است. وظیفه‌ ما راه اندازی کمپین‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی و تبدیل جهان اسلام به یک حوزه مهم تولید است. افزایش همکاری اقتصادی و تجاری جهت فراهم کردن شرایط زندگی مرفه و شایسته برای شهروندان‌ ضروری است.

 

همه کشورهای عضو را به حضور فعال و موٍثر برای تامین مالی پروژه‌ها و کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی فرا می‌خوانم. باید بر روی پروژه‌هایی جهت افزایش تجارت بین خودمان بیشتر تمرکز کنیم.

 

به همین منظور، باید سیستم تجارت ترجیحی که از مدت‌ها پیش در دستورکار ما بوده است را در اولویت قرار دهیم. در این زمینه تاکنون تاخیر داشته‌ایم. تکرار می‌کنم که این یک زیان بزرگی برای ماست. از همه کشورهای عضو دعوت می‌کنم در این راستا وارد عمل شوند».

 

  اخبار  بین الملل  –  عصر  ایران  

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.