ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحلهای برای بخشبندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای دادهکاوی K-Means، SOM و RFM
ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحلهای برای بخشبندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای دادهکاوی K-Means، SOM و RFM
چکیدهشناسایی ارزش[۱] مشتریان، از مولفههای اصلی موفقیت در فروشگاههایمختلف میباشد که امروزه مورد توجه بیش از پیش قرار گرفته است. فروشگاههای زنجیرهای[۲]، با گروههای مختلفی از مشتریان در ارتباطهستند و با توجه به منابع محدود، آنها باید مشتریان را بر اساس ارزششان رتبهبندی کنند تا بخش مناسبی از منابع بازاریابی را به مشتریان با ارزشتر اختصاص دهند و سود بیشتری کسب نمایند. از این رو از تکنیکهای دادهکاوی[۳] برای…