اذیت پیامبر اکرم توسط عایشه+عکس

اذیت پیامبر توسط عایشه

در قرآن درباره کسانی‌که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را اذیت می‌کنند، چنین می‌خوانیم که: «إِنَّ الَّذینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهیناً.[احزاب/۵۷] آن‌ها که خدا و پیامبرش را آزار مى‌‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته، و براى آن‌ها عذاب خوارکننده‌‏اى آماده کرده است.» طبق این آیه شریفه، ایذاء پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) مفهوم وسیعى دارد، و هرگونه کارى که ایشان را آزار دهد، شامل می‏‌شود، اعم از کفر و الحاد و مخالفت دستورات خداوند و….

اما در  صحیح مسلم به نقل از عمر بن الخطاب مى‌نویسد که عائشه و حفصه با هم‌پیمانى خود بر ضدّ رسول خدا (صلى الله علیه و آله) آن حضرت را اذیت کرده بودند. عمر بن خطاب می‌گوید: «نزد عائشه رفتم، گفتم: اى دختر ابوبکر، کارت به آن‌جا رسیده است، که رسول خدا را اذیت مى‌کنى؟! گفت: اى پسر خطاب! تو با من چه کار داری؟ به فکر مشکلات دختر خودت باش! سپس نزد حفصه رفتم و گفتم: چرا پیامبر خدا را اذیت مى‌کنى؟…» [۱]

اکنون چند سوال از موافقین سقیفه باور می‌کنیم.

سوال اول: آیا به‌راستی سقیفه باوران، این روایت را ندیده‌اند، یا آن را دیده‌اند و از آن به علت مصالحی چشم‌پوشی کرده‌اند؟ به‌راستی سقیفه باوران چه توجیهی درباره این حدیث دارند؟

سوال دوم: در این روایت عمر بن خطاب تصریح کرده است که حفصه و عایشه، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را اذیت می‌کردند. اکنون سوال این است که یا عمر بن خطاب به عایشه تهمت زده است که در این صورت، عمر کار بسیار زشتی مرتکب شده است. (آیا موافقین سقیفه این را می‌پذیرند) یا این‌که اذیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) توسط عایشه و حفصه حقیقت دارد، که در این صورت مشمول آیه‌ای که گذشت، می‌باشند.

۱۵۰۰۲۶۵۹-fb0fbb9eae38f9872762d63c7865fb10-l

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.