ادامه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی


ادامه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,طلای جهانی
قیمت طلا روز چهارشنبه به دنبال تقویت دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا به روند کاهشی معاملات روز گذشته ادامه داد. 

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۷.۰۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۱.۱ درصد سقوط کرده و تا سطح ۱۳۱۳.۲۶ دلار عقب‌نشینی کرده بود.

 

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ثابت بود و در ۱۳۱۸.۵۰ ایستاد.

 

ادوارد مایر تحلیلگر، شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: ما احتمالا وارد یک دوره کوتاه مدت شده ایم که طی آن بازار طلا شاهد دلار قوی‌تر، نرخ بهره بالاتر اوراق قرضه و بازگشت به بازارهای سهام  ضعیف است و در چنین وضعیتی ممکن است قیمت طلا کاهش پیدا کند.

 

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا، به بالاترین حد از ۹ فوریه صعود کرده بود و در معاملات روز جاری با ۰.۱ درصد رشد، به ۹۰.۴۲۷ واحد رسید.

 

دلار قوی‌تر و احتمال نرخ‌های بهره بالاتر تقاضا برای دارایی‌های بدون بازدهی مانند طلا را کمتر خواهد کرد، زیرا نگهداری این فلز برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی گرانتر می‌شود.

 

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا، روز گذشته در برابر نمایندگان کنگره اظهار کرده بود که احتمال چهار دور افزایش نرخ‌های بهره در سال جاری به جای سه دوری که بازار پیش بینی کرده بود، وجود دارد.

 

با این‌همه سرمایه‌گذاران ممکن است در برابر دورنمای رشد فشارهای تورمی، متقاضی سرمایه‌ گذاری در طلا شوند. رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهارات روز گذشته خود گفت: آمار اخیر اطمینان وی به رشد تورم را تقویت کرده است.

 

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی روز چهارشنبه تحت تاثیر آمار اقتصادی ضعیف چین با افت ارزش معاملاتشان روبه‌رو شدند.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۳۷ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، ۱۰۴۵.۷۴ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۹۸۱.۲۰ دلار رسید.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.