احتمال نارسایی کلیه در ورزش های عضلانی شدید


احتمال نارسایی کلیه در ورزش های عضلانی شدید

  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی ,ورزش شدید عضلانی
متخصصان ورزشی معتقد هستند که ورزش شدید عضلانی ممکن است باعث آسیب رسیدن به کلیه‌ها شود. 

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت MNT، معمولا متخصصان ورزشی به ورزشکاران توصیه می‌کنند که ورزش‌های شدید عضلانی مانند وزنه زدن را با شدت کم آغاز کنند و به تدریج میزان وزنه را افزایش دهند.

 

ورزش شدید عضلانی در صورتی که به بدن فشار زیادی را وارد کند باعث می‌شود که بیماری‌های عضلانی ایجاد شود و فیبرهای عضلانی وارد جریان خون شوند. این مساله در نهایت منجر به مشکلات کلیوی و نارسایی کلیه می‌شود. بنابراین ممکن است که ورزشکاران نیاز به دیالیز پیدا کنند.

 

این مشکل تنها محدود به وزنه زدن نمی‌شود،‌ بلکه حرکات ورزشی که پرش‌های شدید یا دویدن‌های شدیدی دارند، ممکن است باعث ایجاد این بیماری شوند.

 

افرادی که میانسال هستند باید مراقب برنامه ورزشی خود باشند در صورتی که ساعات محدودی در هفته‌ ورزش‌های خیلی شدیدی انجام دهند ممکن است که به کلیه‌های آنها فشار وارد شود. ورزش کردن به صورت کلی پارگی‌هایی در بافت ایجاد می‌کند اما این پارگی ها در زمان ریکاوری ترمیم می‌شود  ولی در ورزش‌های بسیار شدید  به خصوص در افرادی که آمادگی جسمانی خاصی ندارند، این آسیب‌دیدگی های عضلانی خطرناک خواهند بود.

 

آسیب‌های عضلانی شدید نشانه‌هایی دارند که به شرح زیر است: حالت تهوع، کم شدن ادرار و یا تیره شدن رنگ ادرار، خستگی و استفراغ. البته هر کدام از این نشانه‌ها به تنهایی صرفا نشان دهنده آسیب‌های عضلانی شدید ناشی از نارسایی کلیه نیست. ورزشکاران لازم است که در زمان ورزش به اندازه کافی نوشیدنی مصرف کنند و هنگامی که احساس خستگی شدید عضلانی داشتند حدود ۳۰ ثانیه ورزش را متوقف کرده و استراحت کنند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.