احتمال برگزاری دیدار دوم ترامپ – کیم تا قبل از خاتمه سال جاری میلادی

احتمال برگزاری دیدار دوم ترامپ – کیم تا قبل از خاتمه سال جاری میلادی

احتمال برگزاری دیدار دوم ترامپ – کیم تا قبل از خاتمه سال جاری میلادی

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک خبرگزاری روسی به نقل از سفیر کره جنوبی در این کشور از احتمال برگزاری نشست «ترامپ-کیم» پیش از خاتمه سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش فارس، سفیر کره جنوبی در روسیه سه شنبه شب به وقت تهران از احتمال برگزاری دیدار دوم «دونالد ترامپ» و رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قبل از خاتمه سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

 

 به نوشته خبرگزاری «تاس» «وو یون کوئن» سفیر کره جنوبی در روسیه گفت: «برای نشست دوم آمریکا و کره شمالی تاریخ دقیقی هنوز اعلام نشده اما این تاریخ احتمالا به زودی تعیین می‌شود.»

 

 وی در ادامه گفت: «همانطور که می‌دانید، انتخابات میان دوره‌ای به زودی در آمریکا  برگزار خواهد شد، به همین دلیل ممکن است نشستی بین رهبران  آمریکا و کره شمالی درست پس از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای برگزار شود.»

 

سفیر کره جنوبی در روسیه  افزود که این نشست ممکن است قبل از این انتخابات برگزار شود.

 

 انتخابات میان دوره‌ای آمریکا ششم نوامبر (سه شنبه ۱۵ آبان) برگزار خواهد شد.  دیدار نخست میان رهبران آمریکا و کره شمالی پس از کش و قوس‌های فراوان ۲۲ خرداد در سنگاپور برگزار شد. 

 

وزیر خارجه کره شمالی  چند روز قبل در سخنرانی در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن اشاره به عزم رهبر این کشور در رفع تهدیدهای اتمی در شبه جزیره کره گفت: «آمریکا تنها کشوری در جهان است که تاکنون از سلاح اتمی استفاده کرده است.»

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.