ابطحی: با حذف آزمون در آموزش و پرورش به حذف کنکور نزدیک می‌شویم


ابطحی: با حذف آزمون در آموزش و پرورش به حذف کنکور نزدیک می‌شویم

  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی , ابطحی
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: با حذف آزمون‌ها در آموزش و پرورش که از سال جاری کلید خورده است و با ادامه آن در دوره متوسطه به حذف کنکور سراسری خواهیم رسید. 

سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون موضوع حذف کنکور در نظام آموزشی اظهار کرد: طرح حذف کنکور موضوع جدی بود و قرار بود که برای سال ۹۷ اجرایی شود.

 

وی تصریح کرد: علی‌رغم صحبت‌هایی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت گرفت و علاوه بر نظر وزیر علوم و وزیر بهداشت که در این خصوص صحبت کردند و با وجود تلاش‌هایی که در جهت حذف کنکور تا ۲ الی ۳ سال آینده انجام شد، اما هنوز این تصمیم عملی نشده است.

 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشته باشیم بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های پیام نور و دانشگاه‌های آزاد در بسیاری از رشته‌هایشان آزمون ندارند و لازمه ورود به دانشگاه شرط معدل شده است.

 

ابطحی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در برخی از رشته‌های خاص  لزوم باقی ماندن آزمون کنکور توسط برخی از افراد حس می‌شود و آن ‌هم به دلیل یک سری محدودیت‌ها است، اما کمیسیون آموزش و تحقیقات بر این امر مُصر است که کنکور حذف شود.

 

وی تصریح کرد: با حذف آزمون‌ها در آموزش و پرورش که از سال جاری کلید خورده است و با ادامه آن در دوره متوسطه به حذف کنکور سراسری خواهیم رسید.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.