ابداع دستبندی برای کمک به بهبود بیماران سکته مغزی


ابداع دستبندی برای کمک به بهبود بیماران سکته مغزی

  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, سکته مغزی
محققان دستبندی ابداع کرده اند که با ارسال ارتعاشات برای تحریک اعصاب، به بهبود بیماران مبتلا به سکته مغزی کمک می کند. 

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، این دستبند که توسط محققان دانشگاه ویسکانسین-میلواکی در آمریکا ساخته شده است، ارتعاشاتی نامحسوس ارسال می کند که مغز آنها را تشخیص می دهد؛ این ارتعاشات با تحریک اعصاب باعث تقویت حس لامسه شده و به نوبه خود به بازسازی حرکت کمک می کند.

 

گفته می شود این دستبند که باید دستکم روزی هشت ساعت پوشیده شود حتی در افراد سالم باعث تقویت حس لامسه می شود.

 

از هر ۱۰ بیمار مبتلا به سکته مغزی ۹ نفر بلافاصله بعد از سکته مغزی دچار برخی انواع فلج می شوند؛ این فلج ها بر اثر آسیب به قسمتی از مغز ایجاد می شود که سیگنال های الکتریکی را از طریق سیستم عصبی برای به حرکت درآوردن عضلات ارسال می کند.

 

این فلج ها معمولا در سمتی از بدنی بروز می کنند که مخالف طرف آسیب دیده مغز بر اثر سکته مغزی است. فلج و یا ضعیف شدن دست، یکی از رایج ترین اثرات سکته مغزی است که حرکت و استقلال را به شدت محدود می کند.

 

فیزیوتراپی و حرکت دادن دست می تواند در این راستا کمک کننده باشند اما محققان می گویند این وسیله جدید که TheraBracelet نام دارد می تواند به تسریع بهبود بیماران کمک کند.

 

این دستبند عصب هایی را که عضلات ضعیف یا فلج را کنترل می کنند، دوباره فعال کرده و سیگنال های ناشی از اعصاب را از طریق ارتعاشات غیرفعال به پوست — اصلی که به رزونانس تصادفی معروف است– تقویت می کند.

 

مطالعه محققان نشان داد که اعمال ارتعاشات بر مچ موجب تقویت فوری حس لامسه شد.

 

براساس این گزارش، این تحقیق که در مجله NeuroEngineering and Rehabilitation منتشر شد، نشان داد که دستبند یاد شده درست مانند ابزارهای کمک شنوایی که باعث تقویت صدا می شوند و یا عینک که باعث تقویت بینایی می شوند، حس لامسه را در بدن تقویت می کند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.