آیا وازکتومی و بستن لوله ضرری هم دارد؟آیا این عمل در پزشکی توصیه می شود؟

ضررهای وازکتومی

وازکتومی

آیا وازکتومی و بستن لوله ضرری هم دارد؟ آیا این عمل در پزشکی توصیه می شود؟

آیا با ضررها و فواید بستن لوله یا وازکتومی آشنا هستید؟ آیا واقعا این عمل قوانینی و مقرراتی از نظر عقلی هم دارد؟ آیا واقعا این عمل فوایدی هم دارد؟ آیا این کار در طب پزشکی و سنتی توصیه می شود؟ کلیپ را ببینید تا به پاسخ این سوال ها برسید.

 مسأله ای است به روز که این روزها در بین زوجین بسیار رایج و مطرح است الان جلوگیری از بارداری امری است طبیعی و رایج و حتی در برخی از جاها دیده شده است که مردم را تشویق به این کار می کنند.

الان امروز متاسفانه با این که این کار یعنی وازکتومی و بستن لوله امری عادی بین مردم شده است و حاضر هستند با دادن مبلغ بسیار سنگینی به پزشک این کار را انجام دهند.

امروزه با افزایش جمعیت، و مشکلات اقتصادی و اجتماعی روز افزون، محدود ساختن تعداد فرزندان روز بروز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بستن لوله در مردان یک روش دائمی و موثر جلوگیری از حاملگی و مقرون به صرفه است. اکثر مردانیکه اقدام به بستن لوله های منی می کنند، از روش انجام، معایب و مزایای آن اطلاع کافی ندارند. تنها روش موثر و کارآمد برای جلوگیری از حاملگی در مردان، بستن لوله های منی است.

این عمل در مردان خیلی راحت، سرپائی و کم عارضه است. در صورتیکه بستن لوله ها در خانمها یک عمل جراحی تمام عیار محسوب می شود که نیازمند بیهوشی و بازکردن شکم است و علاوه از آن پر عارضه است. در ابتدا مختصری در مورد آناتومی لوله های منی بر توضیح می دهم تا خوانندگان محترم آشنائی بیشتری با کار کرد لوله های منی بر داشته باشند.

بیضه ها محل تولید اسپرم یا همان نطفه مردانه می باشند. در صورتیکه مایع منی توسط پروستات و کیسه های منوی تولید می شود. دو تا لوله منی بر اسپرم را از بیضه ها منتقل کرده و به مایع منی اضافه می کنند

عوارض وازکتومی کدامها هستند؟ وازکتومی دارای عوارض بسیار اندک است ولی ممکن است موارد زیر اتفاق بیفتند:
• خونریزی زیر جلدی و تجمع خون در محل
• عفونت زخم و در مواردی عفونت بیضه
• نشت اسپرم ار انتهای بریده شده لوله های منی بر و ایجاد یک سفتی موضعی که در اصطلاح به آن گرانولوم می گویند
• اسپرم پس از تولید در بیضه توسط یک لوله ای بنام اپیدیدیم منتقل می شود. اپیدیدیم در انتها تبدیل به لوله های منی بر می شود (شکل ۵۵). گاها پس از وازکتومی، اپیدیدیم دچار التهاب می شود.
• در موارد بسیار نادر دو انتهای لوله های منی بر با رشد به همدیگر رسیده و مجددا مرد بارور می شود.

فتوای مراجع در این باره وازکتومی و بستن لوله:

طبق فتوای مراجع وازکتومی یا بستن لوله اگر موجب نگاه و لمس حرام شود، جایز نیست. پس به این نکته هم توجه کنند.

برای جلوگیری از انعقاد نطفه، استفاده از هر وسیله مشروعی که بی‌ضرر باشد، و باعث نقص مرد یا زن نشود (یعنی مرد یا زن برای همیشه از قابلیّت تولید مثل ساقط نگردد)، ذاتاً مجاز است؛ ولی اگر مستلزم نظر و لمس نامشروع باشد، تنها در صورت ضرورت فردی یا اجتماعی جایز است.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(مد ظله العالی):

چنانچه موجب عقیمی کامل شود جایز نیست.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):

در صورتی‌که موجب عقیم شدن دائم نشود و امکان بازگشت داشته باشد، مانعی ندارد.

وازکتومی روش قطعی برای جلوگیری از بارداری نیست.

اما این روش هم، روشی صد در صد نیست یعنی وازکتومی یا بستن لوله صد در صد به معنی این نیست که اگر کسی این کار را کرد دیگر باردار نمی شود، نه اتفاقا افرادی بودند که این کار را انجام داده بودند ولی بعد از مدتی دوباره باردار شده بودند. پس این نکته را هم توجه کنند.

بله این ها می خواهند در کار خدا دخالت کنند و جلوگیری آن هم به روش حرام ( با توضیحاتی که دادم که اگر مستلزم لمس و نگاه حرام باشد در این صورت حرام است دقت کنید.

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی/رژیم غذایی در تنبلی تخمدان

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.