آیا می توان در دوران بارداری اپیلاسیون انجام داد؟

آیا می توان در دوران بارداری اپیلاسیون انجام داد؟

آیا می توان در دوران بارداری اپیلاسیون انجام داد؟

اپیلاسیون در دوران بارداری, مضرات اپیلاسیون در بارداری, طریقه انجام اپیلاسیوندر دوران بارداری موهای بدن ضخیم تر می شود

 

خطرات اپیلاسیون در دوران بارداری

در دوران بارداری بدن شما شروع به تغییرات فیزیکی و احساسی زیادی می کند. از جمله تغییرات هورمونی می توان به رویش موی بیشتر در نواحی ناخواسته اشاره کرد که موجب ناراحتی فرد می شوند. عموما انجام اپیلاسیون در دوران بارداری بی خطر است. اما زمانی که در خانه یا سالن اپیلاسیون می کنید باید به نکاتی توجه داشته باشید.

رشد مو در دوران بارداری
در زمان بارداری هورمون ها باعث به وجود آمدن تغییراتی در موها و ناخن های شما می شوند و چرخه رشد فعال شما طولانی تر می شود. بعد از این ۹ ماه، تغییر سطح هورمون ها می تواند باعث به وجود آمدن چیزهایی غیر عادی شود. موهای سر ممکن است ضخیم تر رشد کنند و ریزش موها در حمام یا هنگام شانه زدن کمتر می شود.

اگرچه ضخیم تر شدن موی سر به نظر خوب می رسد، اما متاسفانه تنها موهای سر ضخیم تر نمی شوند. در بسیاری از زنان مو در مکان های ناخواسته مانند زیر بغل، پاها،  بیکینی و یا در ناحیه گوش شروع به رشد کردن می کند. همچنین احتمال دارد در ناحیه هایی از بدن مو ببینید که قبلا مویی در آنجا نبود. چانه، لب بالا، کمر، خط شکم و اطراف نوک سینه از جمله این نواحی هستند.

نگران نباشید، این الگوی جدید رشد مو برای همیشه ادامه پیدا نمی کند. حدود شش ماه یا بیشتر پس از زایمان، مو و ناخن به حالت عادی باز می گردند. در عین حال، اگر این موهای اضافی برای شما ناخوشایند هستند، اپیلاسیون راهی برای خلاص شدن از آنها است.

 

اپیلاسیون در دوران بارداری, مضرات اپیلاسیون در بارداری, طریقه انجام اپیلاسیون برای اپیلاسیون در دوران بارداری به یک مرکز معتبر مراجعه کنید

طریقه انجام اپیلاسیون
اپیلاسیون برای حذف موهای ناخواسته می تواند توسط یک فرد آموزش دیده در یک سالن یا در خانه و با استفاده از کیتی که از فروشگاه خریداری کرده اید، انجام شود. قبل از اپیلاسیون، اطمینان حاصل کنید که موها حدود ۱/۲ اینچ رشد کرده باشند تا موم بتواند به آنها بچسبد.
موم را به صورت لایه های نازکی روی پوست می کشیم و صبر می کنیم تا خشک شود. سپس در خلاف جهت مو آن را می کشیم.

ایمنی هنگام انجام اپیلاسیون
برای اپیلاسیون در دوران بارداری به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. همچنین باید تمیز بودن امکانات را بررسی کنید و دقت داشته باشید که از موم دوبار استفاده نکنند. انجام این کار شما را در معرض خطر عفونت باکتریایی قرار می دهد.

اگر پوست شما شرایط زیر را دارد، بیخیال اپیلاسیون در دوران بارداری شوید:
بریدگی های باز
رگ های واریسی
بثورات
بافت اسکار
خال گوشتی
جوش
زگیل
مناطقی که داروهای ضد آکنه استفاده می کنید

دکتر تیپورا شاینهاوس، متخصص پوست در لس آنجلس کالیفرنیا می گوید: «اپیلاسیون می تواند باعث تورم پوست، بروز آکنه، فولیکولیت و موهای زیرپوستی شود. در زخم های باز احتمال ابتلا به عفونت های موضعی پوستی وجود دارد که معمولا با آنتی بیوتیک موضعی درمان می شود».

کیت های اپیلاسیون در خانه معمولا برای بارداری ایمن هستند. مطمئن شوید موم خیلی داغ نیست و سپس آن را بر روی هر منطقه ای که می خواهید قرار دهید. بررسی این موضوع مانع از سوختن پوست می شود که دردناک است و ممکن است باعث عفونت شود.

حساسیت در حین بارداری
در دوران بارداری بدن برای حمایت از کودک رو به رشد، خون و مایعات اضافی تولید می کند. در نتیجه، ممکن است پوست شما حساس تر از حد معمول باشد و اپیلاسیون دردناک تر شود.

ابتدا این کار را بر روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا میزان درد و واکنش پوست خود را ببینید. اگر بیش از حد دردناک بود، می توانید از انجام دادن آن بر روی نواحی بزرگتر صرف نظر کنید.
سعی کنید پس از اپیلاسیون چند قطره اسانس طبیعی قابل اطمینان برای بارداری را بر روی پوست خود بمالید تا پوست شما را نرم کند و باکتری ها را از بین ببرد.

ملاسما و اپیلاسیون در دوران بارداری
ملاسما، ماسک حاملگی هم نامیده می شود، یک بیماری پوستی معمولی است که سبب ایجاد لکه های قهوه ای یا مایل به خاکستری در پوست صورت زنان باردار می شود. زنانی که به ملاسما مبتلا می شوند نباید آن نواحی را موم بیندازند. اپیلاسیون پوست را تحریک می کند و باعث بدتر شدن ملاسما می شود.

 

اپیلاسیون در دوران بارداری,طریقه انجام اپیلاسیون,مضرات اپیلاسیون در بارداریبرخی از زنان در دوران بارداری دچار لک های پوستی می شوند


جایگزین اپیلاسیون در دوران بارداری
اگر در دوران بارداری پوست شما بسیار حساس است، گزینه های دیگری برای حذف مو وجود دارد. بعضی جاها ممکن است بتوانید به راحتی از موچین استفاده کنید. موچین برای مناطق کوچک مثل ابروها یا نوک سینه ها مناسب است. همچنین می توانید موهای زائد را بند بیندازید.

شاینهاوس می گوید اصلاح کردن بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری است. اما ممکن است اصلاح بعضی نواحی در دوران بارداری سخت باشد. در این موارد همسرتان می تواند به شما کمک کند.
استفاده از موبرهای شیمیایی در دوران بارداری خطرناک است. قبل از استفاده از آنها با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت از پوست بعد از اپیلاسیون
بلافاصله بعد از اپیلاسیون، از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و برنزه کردن اجتناب کنید. به مدت ۲۴ ساعت، از ورزش، استفاده از محصولات شیمیایی، عطر و رنگ ها دوری کنید.

منبع:نبض ما

nabzema.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.