آیا فراموش کاریتان طبیعی است؟


آیا فراموش کاریتان طبیعی است؟

درمان آلزایمر

زوال عقل با افت شدید حافظه کوتاه و بلند مدت همراه می باشد

 

همه ما تا به حال دچار چنین مشکلی شده ایم، کلیدهایمان را پیدا نمی کنیم. فراموش می کنیم ماشینمان را کجا پارک کرده ایم و دیگر مسائل مشابه. در چنین حالتی اولین سوالی که به ذهنمان می آید این است: آیا آلزایمر زودرس گرفتم؟

  

زوال عقل چیست؟ 

به لطف پیشرفت های تکنولوژی و پزشکی، طول عمر ما افزایش پیدا کرده و به همین دلیل نگرانی درباره زوال عقل مهم شده است. زوال عقل یک بیماری خاص نیست بلکه ترکیبی از علائم گسترده و متفاوتی است که با افت شدید حافظه کوتاه و بلند مدت همراه می باشد. بر اساس گفته های انجمن آلزایمر، یک فرد باید حداقل در دو مورد از این موضوعات آسیب عمده ای دیده باشد: حافظه، ارتباط و زبان، قابلیت تمرکز و توجه نشان دادن، استدلال و قضاوت، ادراک بصری.

 

اختلال شناختی خفیف را معمولا به عنوان یکی از عوامل پیشرو زوال عقل می پندارند. اختلال شناختی خفیف، تغییرات شناختی ای است که معمولا توسط اعضای خانواده یا دوستان قابل تشخیص است اما این افراد هنوز قادر به انجام کارهای روزانه هستند. زوال عقل و اختلال شناختی خفیف هر دو با تشخیص بالینی توسط دکتر شناسایی می شوند و با آزمایش خون و اسکن مغزی خود را نشان نمی دهند.

  

چه چیزی طبیعی است؟ 

بسیاری از مقالات مشکل فراموشکاری را امری طبیعی می دانند. اما من مخالفم. چیزی که طب مرسوم طبیعی تعریفش می کند در واقع نشانه های اولیه عدم تعادل است. اگر واقعا نگران سلامت مغز خود هستید، اخطارهای بالقوه ای که مغزتان میدهد را نادیده نگیرید.

 

چه زمانی باید نگران شوم؟ 

بیشتر مردم دچار مه ذهنی هستند نه زوال عقل – که نشانه ای شایع بین بیمارانی که دیدم بود. آنها معمولا این حالت را با جمله ” ابری ضخیم اطراف سر ” توضیح می دهند. مه ذهنی می تواند نشانه ای از التهاب درونی به واسطه سندروم روده چکه کن باشد که منجر به رشد بیش از حد قارچ یا باکتری ها ، یک سندروم ویروسی مزمن یا عدم تعادل در قند خون حاصل از یک برنامه غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده می شود.

 

رسیدن به دلیل ریشه ای بروز مه ذهنی می تواند کلید دوام سلامت مغز باشد. پیدا کردن دلیل اصلی اینکه چرا سالگرد ازدواجتان را فراموش کردید به جای اینکه سرپوش گذاشتن روی آن، درمان یک مشکل در آینده است. می توانید امروز گام های پیشگیرانه بردارید تا فردا بتوانید به یاد بیاورید.

 

راههای جلوگیری از آلزایمر

اگر نگران سلامت مغز خود هستیداخطارهای بالقوه ای که مغزتان میدهد را نادیده نگیرید

 

یک طبیعی جدید بسازید 

خلاص شدن از مه ذهنی در کار با کفایت ترتان می کند، در کنار دوستان و خانواده حضور ذهنی بیشتری دارید و تا دوران پیری ذهنتان را تیز نگه می دارد.

 

1- ذهنتان را بیمه کنید: مدیتیشن برای سلامت مغز، ایده ای جدید نیست. همه ما مزایای مدیتیشن را شنیده ایم. متاسفانه نادیده گرفتن مدیتیشن خیلی ساده است. اما باید بدانید مدیتیشن مانند گرفتن بیمه برای ذهن و کاملا هم رایگان است.

 

2- از انجام چند کار با هم دست بکشید:در دنیایی که خیلی سریع در حال حرکت است همه ما بابت این موضوع گناهکاریم. شاید اینطور به نظر بیاید که اگر پنج کار را با هم انجام دهید سریع تر تمام می شود اما تحقیقات نشان داده مدت زمان بیشتری طول خواهند کشید. وقتی چند وظیفه را با هم انجام می دهید در واقع IQ شما تا متوسط ۱۵ درصد کاهش پیدا می کند. راه حل: هر بار روی کامل کردن یک چیز تمرکز کنید. مغزتان هم از شما متشکر خواهد شد.

 

3- روده خود را مجددا تنظیم کنید: یک برنامه سم زدایی هفت روزه را امتحان کنید که شامل حذف غذاهای التهاب آور برای مغز باشد نظیر گلوتن، لبنیات و غذاهای فرآوری شده. این مدت زمان برای برداشتن مه از روی ذهن کافی است. از نام سم زدایی و حذف موقت غذاهای محبوبتان از برنامه غذایی نترسید. بدنمان هر روز سم زدایی می کند، برنامه سم زدایی فقط به این روند کمک می کند و در این چند روز غذاهای کامل وسبزیجات بیشتر مصرف می کنید.

 

منبع: سلامت نیوز

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.