آیا دوربین تله‌ای حیات‌وحش می‌تواند وسیله جاسوسی باشد؟


آیا دوربین تله‌ای حیات‌وحش می‌تواند وسیله جاسوسی باشد؟

  اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی , دوربین تله‌ای حیات‌وحش
در روزهای گذشته پس از بازداشت چند فعال محیط زیستی و مرگ کاووس سیدامامی در زندان، بحث‌های زیادی درباره نحوه جاسوسی با دوربین‌های تله‌ای حیات وحش به وجود آمد. 

به گزارش خبرآنلاین؛ نزدیک به یک هفته از انتشار خبر بازداشت چند نفر از فعالین محیط‌زیستی گذشته و در این مدت حرف و حدیث‌های زیادی درباره علت بازداشت این افراد به وجود آمد.

 

در همین رابطه چند روز پیش جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در توضیحی درباره پرونده جدید جاسوسی و مرگ کاووس سیدامامی در زندان، گفت: طبق تحقیقات انجام شده اعضای این شبکه در برخی از مناطق استراتژیک کشور تعدادی دوربین در ظاهر برای رصد امور زیست محیطی نصب کرده بودند که در واقع پوششی برای رصد فعالیت های موشکی کشور بوده و تصاویر و اطلاعات ثبت شده را برای بیگانگان ارسال می کرده‌اند.

 

این حرف‌ها واکنش‌های زیادی در پی داشت و حتی عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: دوربین‌هایی که برای رصد یوزپلنگ‌ها در برخی مکان‌ها نصب شده است حداکثر دارای برد ۵۰ متر هستند.

 

دوربین تله‌ای واقعا چیست؟

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط‌زیست دوربین‌های تله‌ای با ابعاد کوچک و طرح هم رنگ طبیعت که با مارکهای مختلف در بازار وجود دارند، دارای سنسورهایی هستند که به اشعه مادون قرمز و فلاش مجهزند و به حرکت، یا صدا و نور حساسند.

 

نصب دوربین‌ها در طبیعت و استخراج و آنالیز اطلاعات آنها کاری زمان‌بر است و احتیاج به نیرو و دانش خاص خود را دارد. پژوهشگران و کارشناسان میدانی، تخصص و تجربه‌ خوبی در زمینه استفاده از دوربین‌های تله‌ای دارند و از این ابزار در پژوهش‌های خود برای حفاظت هر چه بهتر از زیستگاه‌ها و گونه‌ها بهره می‌گیرند.

 

این دوربین‌ها به چندین صورت آنالوگ (فیلمی) که امروزه منسوخ شده و به صورت دیجیتال موجودند و در غیاب محققان، تصاویری از حیات وحش با فاصله‌هایی حداکثر تا ۵۰ متر را ثبت می‌کنند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.