آمریکا ۵ هواپیمای اوسپری در حومه توکیو مستقر کرد

آمریکا ۵ هواپیمای اوسپری در حومه توکیو مستقر کرد

آمریکا ۵ هواپیمای اوسپری در حومه توکیو مستقر کرد

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,اوسپری
به‌رغم اعترض و نگرانی‌های ساکنان محلی در توکیو، پنج هواپیمای اوسپری امروز دوشنبه رسما در پایگاه هوایی یوکوتای ارتش آمریکا در حومه توکیو مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ژاپن ابراز امیدواری کرده است که استقرار اوسپری‌ها دو موقع نیاز به واکنش به موقع در مقابل قدرتنمایی دریایی چین و بلاتکلیفی در اوضاع شبه جزیره کره، بینجامد.

 

این اولین بار است که خارج از جزیره اوکیناوا در جنوب غربی ژاپن اوسپری مستقر می‌شود. در مجموع ۲۴ هواپیمای اوسپری ام‌وی-۲۲ در اوکیناوا مستقر است و تجهیزات‌های نظامی دیگری هم آنجا وجود دارد.  طی سال‌های آتی پایگاه یوکوتا شاهد حضور ۱۰ اوسپری خواهد بود که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد و می‌تواند ۴۵۰ تن را جابجا کند.

 

اوسپری سی‌وی-۲۲ پیچیده‌تر از ام‌وی-۲۲ است و برای پرواز در شب مجهزتر بوده و با هدف حمل نیروهای عملیاتی ویژه طراحی شده است. تجهیزات راداری پیشرفته اجازه پرواز در ارتفاع پایین را برای این هواپیمای با توانایی پرواز عمودی مهیا می‌کند. با این حال پرواز این بالگرد-هواپیماها بر فراز توکیو مایه نگرانی ساکنان محلی خواهد شد چرا که اوسپری‌ها سابقه‌ای طولانی در ایجاد حوادث و اشتباهات در ژاپن و خارج از این کشور دارند.  

 

در همین حال سکنه اطراف پایگاه هوایی یوکوتا امروز دوشنبه به استقرار این تجهیزات نظامی اعتراض کردند. حدود ۱۸۰ معترض در نزدیکی این پایگاه آمریکایی دست به تجمع زدند و شعارهای “مانورهای خطرناک در یاکوتا انجام ندهید” و “نه به اوسپری” سر دادند. این پنج اوسپری ماه آوریل وارد یوکوتا شده بودند و نشست و برخاست آنها از ژوئیه به شدت اوج گرفته است. پیش از استقرار رسمی این ادوات در روز دوشنبه، ارتش آمریکا ژاپن را از این امر مطلع کرده بود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.