آمریکا: همه گزینه در قبال کره‌شمالی همچنان روی میز است

آمریکا: همه گزینه در قبال کره‌شمالی همچنان روی میز است

آمریکا: همه گزینه در قبال کره‌شمالی همچنان روی میز است

اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و کره شمالی

واشنگتن اعلام کرد که گزینه نظامی همچنان یکی از گزینه‌های روی میز آمریکا برای حل بحران کره‌شمالی است ولی این کشور، دیپلماسی را ترجیح می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جوزف یون» نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی امروز –پنجشنبه- اعلام کرد که همه گزینه‌ها برای حل بحران هسته‌ای پیونگ‌یانگ روی میز است با این وجود تصور نمی‌کند که استفاده از گزینه نظامی در آینده نزدیک صورت بگیرد.

 

یون که در جمع خبرنگاران و در پایتخت ژاپن سخن می‌گفت، در این‌باره افزود: «آمریکا به دنبال راه‌حل صلح‌آمیز برای بحران کره‌شمالی است و دیپلماسی در این زمینه در اولویت قرار دارد».

 

وی افزود: «سیاست ما در قبال بحران هسته‌ای کره‌شمالی صلح‌آمیز است. ما بارها و بارها اعلام کردیم چیزی که به دنبال آن هستیم، گفت‌وگو است».

 

یون با اشاره به اینکه اعلام کرده‌ایم که برای حل بحران کره‌شمالی همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز است، گفت که با این وجود فکر نمی‌کنم از این گزینه در آینده نزدیک استفاده شود.

 

اظهارات یون یک روز پس از آن مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا رهبری کره‌شمالی را «فاسد» خواند و گفت که ادامه برنامه موشکی هسته‌ای پیونگ یانگ می‌تواند به زودی خاک آمریکا را تهدید کند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.