آمریکا مصمم به شکست برجام است

آمریکا مصمم به شکست برجام است

آمریکا مصمم به شکست برجام است

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
روزنامه اسپانیایی ‘لا اوپینیون د زامورا’ در مقاله ای به قلم «خواکین راباگو» نوشت: دولت «دونالد ترامپ» در یک اتحاد بی‌ شرمانه با رژیم صهیونیستی و عربستان مصمم به شکست توافق هسته ای با ایران (برجام) است.

به گزارش ایرنا، لا اوپینیون د زامورا افزود: سلاح ترامپ دلار است که برای تهدید شرکت هایی‌ که در آمریکا فعالیت دارند و خواهان دور زدن تحریم های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی هستند، بکار می‌ رود.

 

این روزنامه در ادامه آورده است که «ریچارد گرنل» سفیر غیر دیپلماتیک آمریکا در آلمان به برلین در مورد وسوسه اجازه دادن به ایران برای خروج ۳۰۰ میلیون یورو از بانک تجاری اروپایی – ایرانی از آلمان، هشدار داده است.

 

نشریه اشاره کرد که بانک مذکور، بانکی است که مقر آن در هامبورگ است و به طور رسمی‌ در بوندسبانک ثبت شده است و همه اسناد مورد نیاز قانونی را نیز دارد.

 

رسانه مذکور تصریح کرد: ایرانی ها در تلاش برای جلو زدن از تحریم های اعلام شده از سوی آمریکا پس از خروجش از توافق هسته ای با تهران هستند و آنها می‌ خواهند این پول را با چمدان از آلمان خارج کنند اما نیاز به تائید بوندسبانک دارند که همانند دولت «آنگلا مرکل»، تحت فشار شدید واشنگتن است.

 

در این مقاله آمده است: اگر برلین در نهایت تسلیم و مانع از خروج این پول شود، سخت است که ایرانی‌ ها بخواهند همچنان به توافق هسته ای پایبند باشند، چیزی که موجب پیروزی ترامپ خواهد شد.

 

لا اوپینیون د زامورا نوشت: آمریکا با اعمال تحریم های اجباری خود از سوی کشورهای ثالث، می‌ خواهد بانک ها و شرکت های ایرانی را از سیستم های پرداخت الکترونیکی نظیر ویزا یا مسترکارد محروم و این کشور را از نظر اقتصادی خفه کند.

 

به عقیده این روزنامه، راه حل این وضعیت این است که کشورها و شرکت ها به جای معامله با دلار، هر دفعه بیشتر به انجام پرداخت ها و معاملات با یورو بپردازند، زیرا فقط بدین صورت، مانع از تهدید مداوم یک کشوری خواهند شد که به طور وحشیانه قصد دارد قوانین و تحریم هایش در سراسر جهان مورد احترام قرار گیرند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.