آمریکا دولت سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد

آمریکا دولت سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد

آمریکا دولت سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد

اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و سوریه

یک مقام ارشد آمریکایی با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی، گفت واشنگتن «حق اقدام نظامی» علیه ارتش سوریه را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش فارس، دولت آمریکا که پیش از این یک بار یک پایگاه هوایی ارتش سوریه را هدف قرار داده، بار دیگر به بهانه‌ای مشابه، اعلام کرده که «حق اقدام نظامی» علیه دولت سوریه را برای خود محفوظ می‌داند.

 

دولت «دونالد ترامپ» یک بار در آوریل سال ۲۰۱۷ با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی، به پایگاه هوایی «الشعیرات» ادلب حمله موشکی کرد.

 

واشنگتن از هفته گذشته بار دیگر اتهامات مشابهی را مطرح کرده است. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، امروز (پنج‌شنبه) گفت: «ایالات متحده این حق را برای خود محفوظ می‌داند که اگر برای جلوگیری یا ممانعت از استفاده از تسلیحات شیمیایی لازم شد، علیه دولت سوریه اقدام نظامی انجام دهد.»

 

این مقام آمریکایی با این ادعا که ارتش سوریه از زمان حمله به الشعیرات چند بار به صورت محدود از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده، گفت این حملات نشان می‌دهد که سوریه در حال ساخت «نوع جدیدی» از تسلیحات شیمیایی است.

 

ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حالی بار دیگر مطرح شده که سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) در ژانویه سال ۲۰۱۶ رسما اعلام کرد که نابودی زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه بر اساس توافق صورت‌گرفته میان آمریکا و روسیه به طور کامل به پایان رسیده و دولت سوریه دیگر چنین تسلیحاتی در اختیار ندارد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.