آمریکا بزرگ‌ترین بسته تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را وضع می‌کند


آمریکا بزرگ‌ترین بسته تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را وضع می‌کند

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل , تحریم‌ها علیه کره‌شمالی
همزمان با آمادگی کره‌جنوبی برای گسترش مذاکرات با مقامات کره‌شمالی، دولت واشنگتن امروز (جمعه) بزرگ‌ترین بسته‌ تحریم‌های خود را علیه برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ اعلام می‌کند. 

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، در میانه آماده شدن دو کره برای ایجاد شرایطی مناسب به منظور برگزاری نشستی میان کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مون جائه-این، رییس‌جمهور کره جنوبی، تشدید تحریم‌ها می‌تواند آشتی میان پیونگ‌یانگ و سئول را به خطر بیاندازد.

 

یکی از مقامات ارشد آمریکایی این تحریم‌ها را “بزرگ‌ترین بسته تحریم‌های جدید علیه رژیم کره شمالی” دانست.

 

مایک پنس، معاون رییس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش در توقف خود در توکیو پیش از حضور در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ از تصمیم واشنگتن در خصوص این تحریم‌ها خبر داده بود.

 

کیم جونگ اون پس از بازگشت هیأت کره شمالی از بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی اظهار کرد، می‌خواهد “جو گرم آشتی و مذاکره” با کره جنوبی را تقویت کند.

 

این تحریم‌ها علیه آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ در سال گذشته میلادی صورت می‌گیرد که تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را به دنبال داشت.

 

تحریم‌های تازه آمریکا علیه کره شمالی در حالی وضع می‌شود که ایوانکا، دختر دونالد ترامپ برای حضور در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی و دیدار با مون جائه این در کره جنوبی به سر می‌برد.

 

کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرده است، هیچ احتمالی برای دیدار مقامات آمریکا و کره شمالی وجود ندارد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.