آمادگی ماتیس برای مذاکرات احتمالی با همتای روس خود

آمادگی ماتیس برای مذاکرات احتمالی با همتای روس خود

آمادگی ماتیس برای مذاکرات احتمالی با همتای روس خود

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ماتیس
مقامات آمریکایی اعلام کردند که وزیر دفاع این کشور آماده نخستین مذاکرات احتمالی از ۲۰۱۵ با همتای روس خود است؛ اقدامی که باعث تعمیق روابط بین دو کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مذاکرات احتمالی پس از نشست روز دوشنبه رهبران آمریکا و روسیه در هلسینکی فنلاند اعلام شده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت بابت عدم اشاره به دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در میان مقام‌های دولتش مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

مقام‌های دولت واشنگتن گزارش دادند که مذاکرات بین جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و سرگئی شویگو، ‌همتای روسش گامی دیگر در ایجاد مذاکرات سیاسی بلندپایه بین این دو قدرت اتمی است که روابطشان در سال‌های اخیر در بدترین وضعیت خود قرار گرفته است.

 

دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند: ماتیس آماده مذاکرات احتمالی با همتای روس خود است.

 

آنها به این مساله اشاره نکردند که ماتیس چگونه می‌خواهد با شویگو به برقراری ارتباط بپردازد و مسائل مختلف را با وی در میان بگذارد.

 

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا تاکنون در این باره به اظهارنظر نپرداخته و اعلام کرد که هیچ دعوتی را برای مذاکرات از سوی مسکو دریافت نکرده است.

 

از سال ۲۰۱۵ تاکنون مذاکرات نظامی در سطح عالی تنها میان جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و همتای روسش ژنرال والری گراسیموف صورت گرفته است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.