آلودگی هوا خطر مرگ و میر بیماران مبتلا به اختلالات روحی را افزایش می‌دهد


آلودگی هوا خطر مرگ و میر بیماران مبتلا به اختلالات روحی را افزایش می‌دهد

  اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی , آلودگی هوا

محققان هنگ‌کنگی دریافتند در روزهایی که آلودگی هوا از مرز خطرناک عبور می‌کند، احتمال مرگ و میر اشخاص مبتلا به اختلالات روحی و رفتاری به شدت افزایش می‌یابد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، در این تحقیقات آمار مرگ و میر یک دهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد در اولین روز آلودگی احتمال مرگ این افراد نسبت به روزهای عادی به میزان ۱۶ درصد و در روز دوم به میزان ۲۷ درصد افزایش می‌یابد. اگر آلودگی به همراه آلودگی ازون باشد، خطر مرگ تا ۷۹ درصد افزایش می‌یابد.

 

بر اساس این تحقیقات در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ میلادی مجموعا ۱۱۱ روز آلوده وجود داشته است که درآن میزان آلودگی در هوا به میزانی زیاد بوده که موجب کاهش دامنه دید شده است. چنین روزهایی معمولا در فصل گرما و در هنگام فقدان باد ایجاد می‌شوند. محققان ۲۸۴ هزار مورد مرگ را که در این روزها اتفاق افتاده است، بررسی کردند و دریافتند ترکیب آلودگی، آب و هوای بد و محیط شهری می‌تواند منجر به افزایش شدید میزان مرگ و میر شود.

 

نتایج این تحقیقات با تحقیقات دیگری که اخیرا انجام شده و نشان دهنده ارتباط بین افزایش آلودگی هوا و خودکشی است، سازگار است.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Environment International منتشر شده است. 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.