آفتاب سوختگی را به این روش درمان کنید+فیلم

آفتاب سوختگی

کلیپ اول ماسکی آسان برای آفتاب سوختگی 

درمان دیگر آفتاب سوختگی  

درمان آفتاب سوختگی پوست

س- در مورد ایمان آوردن انسان چه عواملى نقش اساسى را، ایفا مى کنند و او را به این مسیر رهنمون مى شوند؟
ج- قرآن در بیان مسئله خسارت دائمى براى انسان، بدون قید مى فرماید: [إِنَّ الإنْسانَ لَفی خُسر] «۱»
یعنى تمام انسانها به یک خسارت همشیگى گرفتارند، خود همین مطلب نگران کننده است به خاطر
اینکه کلمه [انسان‏] مطلق آمده و لام متصل به [فى‏] هم براى تأکید و تأیید بیشتر خسارت او، دلالت مى کند و در این جمله هیچ روزنه اى و یا امیّدى براى نجات به چشم نمى خورد، و ضمناً تفاوتى هم در مورد انسانها، از حیث تاریخى، و محیطى، مال و ثروت، جاه و مقام، علم و دانش، شهرى و روستائى، پیر و جوان، قائل نشده است که کسى بتواند بدین وسیله اطلاق آیه را، مقیّد نماید و خودش را با یک عنوان از این گرفتارى نجات دهد.

بلافاصله بعد از آفتاب سوختگی از یک محصول حاوی ژل آلوئه ورا استفاده کنید‎

آفتاب سوختگی

درمان آفتاب سوختگی پوست باید در دو مرحله انجام شود.

 

 آفتاب سوختگی را چگونه درمان کنیم؟

نیازی به گفتن ما نیست، خودتان می دانید استفاده از ضد آفتاب چقدر اهمیت دارد. به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان پوست شایع ترین سرطان در این کشور بوده و از هر ۵ نفر ۱ نفر به این سرطان مبتلا می شوند. علاوه بر آن، آسیب نور خورشید سرعت پیر شدن پوست را افزایش می دهد، ولی برای همه ما ممکن است پیش بیاید گاهی دچار آفتاب سوختگی شویم. خب حالا باید چه کار کنیم؟ ممکن است بخواهید هر چه زودتر لوسیون استفاده کنید، ولی کارهای بهتری هست که می توانید انجام دهید.

 

به گفته دکتر جاش زیچنر ( Josh Zeichner)، درمان آفتاب سوختگی باید در دو مرحله انجام شود. مرحله اول درمان باید فورا بعد از آفتاب سوختگی انجام شود و مرحله دوم چند ساعت بعد.

 

درمان آفتاب سوختگی مرحله اول

 

بلافاصله بعد از سوختگی، هدف بهبود هیدراتاسیون ( آبرسانی ) پوست و کاهش التهاب است. بنابراین، باید از استفاده از محصولات سنگین و یا محصولاتی که به صورت بالقوه روی پوست را می پوشانند، پرهیز کنید. مثل لوسیون های سنگین، چون گرما را روی پوست به دام می اندازند.

آفتاب سوختگی

بهترین کار این است که، بلافاصله بعد از آفتاب سوختگی از یک محصول حاوی ژل آلوئه ورا استفاده کنید، چون سبک هستند و منافذ تنفسی پوست را نمی بندند و اجازه می دهند گرما از پوست خارج شود. اگر هیچ گونه محصول حاوی آلوئه ورا در دسترس نداشتید، کمپرس شیر هم درمانی عالی برای آفتاب سوختگی است. برای این کار، کمی یخ به شیر اضافه کرده، حوله ای را در آن خیس کنید و روی پوست بگذارید تا زمانی که گرم شود و دوباره همین کار را تکرار نمایید. پروتئین شیر التهاب پوست را کاهش داده و آرام می کند.

 

در این مرحله می خواهید درمان سوختگی داخل پوست را هم انجام دهید. برای کاهش التهاب داخلی، میتوانید آسپرین یا سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را استفاده کنید.

 

درمان آفتاب سوختگی مرحله دوم

 

بعد از این که سوختگی اولیه آرام شد، احتمالا روز بعد، پوست، خشک شده و شاهد پوسته پوسته شدن آن خواهید بود. برای این مرحله من محصولات پوست بر پایه پترولاتوم را توصیه می کنم. نسل جدید لوسیون ها، مثل Vaseline Intensive Care Lotion که بر پایه پترولاتوم خالص هستند، ولی خیلی چرب نبوده و به راحتی روی پوست پخش می شوند.

 

اگر پوست تان در اثر سوختگی تاول شد، باید به یک متخصص پوست یا مرکز مراقب های فوری مراجعه نمایید. هر زخم باز روی پوست ممکن است نیاز به پماد آنتی بیوتیک موضعی، کرم های سوختگی تجویزی یا حتی داروهای خوراکی ضد التهابی داشته باشد.

 

فقط یادتان باشد دفعه بعد که به ساحل رفتید حتما کلاه یا چتر یا هر دو را به همراه ببرید!

از همین جمله روشن مى گردد، که براى نجات از خسارت، هیچ کدام از عناوین مادّى و دنیوى مؤثر واقع نمى شوند و نباید افراد عاقل و خردمند، عمر شریف خود را، براى به دست آوردن علم و تکنولوژى، مقام، ریاست، قدرتهاى مالى و سرمایه دارى و … در جهت نجات از خسارتى که هر لحظه وى را هدف قرار داده و عمر گرانقیمت او را از دستش مى گیرد از دست بدهند، به خاطر اینکه همه این طرحها، مولود فکر و اندیشه بسیار محدود بشرى است که در تخیّلات خودش، برنامه ریزى کرده و سپس به دنبال آنها حرکت مى کند غافل از اینکه خود همین برنامه ممکن است به زیان او باشد چون مقابله با یک گرفتارى و مشکل و یا بیمارى، زمانى مؤثر واقع مى شود که وى با شناخت و آگاهى از آنها، وارد عمل شود وقتى که گرفتارى و یا مشکل برایتان تعریف نشده، شما چطور وارد میدان مبارزه مى گردید؟

منبع: seemorgh.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.