۶ روش استفاده از روغن زیتون برای درمان آکنه

۶ روش استفاده از روغن زیتون برای درمان آکنه

 

روغن زیتون برای پوست

ترشح روغن اضافی باعث مسدود شدن منافذ پوست، و در نهایت ایجاد آکنه می‌شود‎

ترشح روغن اضافی باعث مسدود شدن منافذ پوست، و در نهایت ایجاد آکنه می‌شود. محصولات بهداشتی بسیاری برای از بین بردن تدریجی آکنه در بازار موجود هستند. اما، اگر به دنبال یک راه حل طبیعی و مؤثر هستید، روغن زیتون یک انتخاب عالی است. وجود ویتامین‌های حیاتی در روغن زیتون، فرایند درمان آکنه را تسریع می‌کند. علاوه براین، این روغن، حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی فوق‌العاده است که برای درمان جوش و  جای زخم های آن ضروری است. این روغن را می‌توان به تنهایی و یا در ترکیب با دیگر عناصر که پوست را سالم نگه می‌دارند، بکار برد. اکنون، روشهای زیر را دنبال کرده و مناسبترین روش برای خود را انتخاب کنید.

۱ ) استفاده از روغن زیتون در شب برای درمان آکنه 

ماساژ پوست با روغن زیتون گردش خون را تحریک کرده و غبار و سلولهای مرده پوست که منافذ را مسدود کرده‌اند، بر‌می‌دارد. روغن زیتون بطور طبیعی ضد باکتری است و میکروب‌های ایجاد کننده آکنه را از بین می‌برد. علاوه‌براین، این روغن حاوی ویتامین E است و در نتیجه، تعادل طبیعی روغن را به پوست برمی‌گرداند و از بروز آکنه و زخم جلوگیری می‌کند. روش استفاده از روغن زیتون برای درمان آکنه :

با استفاده از مقداری روغن طبیعی زیتون، پوست تمیز را به کمک حرکات چرخشی دست قبل از خواب ماساژ دهید.

بگذارید تمام شب روی آن بماند و صبح روز بعد آن را با آب بشویید.

برای اثرگذاری بیشتر، یک پارچه نرم را در آب داغ فرو ببرید. آب اضافی را از آن گرفته و بعد از ماساژ صورت با روغن زیتون، پارچه را روی صورت قرار دهید. بگذارید خنک شود و سپس، پارچه را بردارید.

برای درمان مؤثرتر آکنه، این روش را هر شب تکرار کنید.

۲ ) سیر همراه با روغن زیتون برای درمان آکنه 

روغن زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان است که ضد آکنه است. روغن زیتون همچنین باعث کاهش تورم، قرمزی، و التهاب ناشی از آکنه می‌شود. علاوه‌براین، روغن زیتون به دلیل داشتن پولی‌فنول، با رادیکالهای آزاد، که باعث آسیب‌رسانی به پوست می‌شوند، مبارزه می‌کند. سیر در این نسخه، حاوی فاکتورهای ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد عفونی‌، و ضد قارچی است که منافذ مسدود شده پوست را آزاد کرده و آکنه را کاهش می‌دهد. علاوه‌براین، سیر حاوی آلیسین است و در نتیجه، باکتری‌هایی را که باعث ایجاد آکنه و مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند، از بین می‌برد:

ابتدا، ۴ حبه سیر را پوست کنده و خرد کنید. سیر را همراه با مقداری روغن زیتون طبیعی (۴ قاشق غذاخوری) در مخلوط کن گذاشته و به خوبی ترکیب کنید.

سپس، دو بار در زور ۱ قاشق غذاخوری از این ترکیب را همراه با مقداری آب میل نمایید.

باقیمانده ترکیب را می‌توانید در یک ظرف هوادهی در یخچال نگهداری کنید و دفعه بعد از آن استفاده کنید. این ترکیب تا سه روز قابل استفاده است.

۳ ) مخلوط روغن زیتون و اسکراب نمک دریایی برای درمان جوش 

همانگونه که می‌دانید، روغن زیتون سلولهای مرده پوست و همچنین، دیگر سموم مسدود کننده منافذ پوست را از پوست می‌زداید.  علاوه‌براین، اسیدهای چرب ضروری و دیگر موادّ مغذی موجود در روغن زیتون، پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کند. از طرفی، روغن زیتون پوست را تمیز نگه داشته و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و از آنجا که حاوی ویتامین‌های D, K, و E و همچنین، بتاکاروتن‌ها و اسیدهای چرب اشباع نشده است، مانع از عفونت‌های ناشی از آکنه می‌شود.

ابتدا مقداری روغن طبیعی زیتون (۱/۴ تا ۱/۴ فنجان) را با نمک دریایی ( ۱ فنجان) ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا یک خمیر بدست بیاید.

سپس، با آب معمولی صورت را شسته و خمیر را به پوست بزنید و با حرکات چرخشی به آرامی ماساژ دهید.

به مدت ۵ دقیقه صبر کرده و سپس، صورت را با آب ولرم بشویید. با استفاده از نوک انگشتان دست روغن را روی پوست مرطوب ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود.

این روش را سه بار در هفته دنبال کنید. می‌توانید باقیمانده ترکیب را به مدت ۲ الی ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.

۴ ) میکس روغن زیتون و روغن گل سرخ 

روغن گل سرخ، به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، التهاب را کاهش داده و از زخم شدن پوست جلوگیری می‌کند. علاوه براین، حاوی اسید ترانس رتینوئیک است که نرمی و لطافت پوست را حفظ می‌کند. علاوه‌ برداشتن اسیدهای چرب، این خواص ممکن است اندازه منافذ را کاهش دهد.

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را با ۱ قاشق چایخوری روغن گل سرخ ترکیب کنید.

این ترکیب را به پوست در معرض آکنه بمالید و با حرکات چرخشی دست آن را ماساژ دهید.

به مدت ۵ دقیقه صبر کرده و در نهایت، آن را با گرم بشویید.

توصیه می‌شود که این روش را سه بار در روز تکرار کنید.

۵ ) استفاده از روغن زیتون و جوش شیرین برای درمان آکنه 

جوش شیرین یکی از بهترین گزینه ها برای درمان آکنه است. این عنصر پوست را لایه‌برداری کرده و سموم مسدود کننده منافذ پوست را برداشته و تعادل pH پوست را به آن برمی‌گرداند. از طرفی دیگر، جوش شیرین حاوی فاکتورهای ضد التهابی است که به کاهش تورم و قرمزی پوست کمک می‌کند. روغن زیتون را برای درمان آکنه به روش زیر بکار ببرید :

۱ قاشق چایخوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون به خوبی ترکیب کنید.

صورت را با آب تمیز شسته و ترکیب را به پوست مرطوب بزنید و با حرکات چرخشی انگشتان دست آن را ماساژ دهید.

بعد از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه، با آب ولرم صورت را شسته و خشک کنید.

این روش را هر روز تکرار کنید.

۶ ) روغن زیتون و آب لیمو 

آب لیمو در این نسخه یک عنصر عالی برای درمان آکنه است. اسید کریتیک موجود در لیمو مانند یک لایه بردار شیمیایی عمل می‌کند که سلولهای مرده و مسدود کننده منافذ پوست را که در نهایت باعث عفونت و التهاب پوست می‌شوند، برمی‌دارد. خواص اسیدی آبلیمو همچنین، روغن اضافی پوست را که دلیل اصلی پیدایش آکنه است می‌زداید. گذشته از تمام اینها، آب لیمو باکتری‌های ایجاد کننده آکنه را نابود کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی آن،  از ابتلاء به آکنه در آینده پیشگیری می‌کند.

ابتدا، روغن زیتون طبیعی (۱/۴ قاشق چایخوری) را با آب لیموی تازه (۱/۸ قاشق چایخوری) ترکیب کنید. با استفاده از ترکیب بدست آمده و حرکات چرخشی انگشتان دست، پوست را ماساژ داده و بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه با آب بشویید.

این فرایند را هر روز تکرار کنید. همچنین می‌توانید روغن زیتون را بعد از شستن صورت به پوست مرطوب بزنید.

توصیه می‌شود در صورتی که بعد از یک ماه از دنبال کردن این روشها نتیجه‌ای نگرفتید، با پزشک مشورت کنید.

منبع: بانوی شهر

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.