یخچال مهربانی در امارات متحده عربی + عکس

در ماه مبارک رمضان مسلمانان ساکن “دبی” با قرار دادن یخچال هایی در گوشه و کنار این شهر، مواد غذایی و نوشیدنی در آن قرار می دهند تا نیازمندان و کارگرانی که در این شهر سکونت دارند، در صورت نیاز روزه خود را با آنها افطار کنند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مسلمانان ساکن “دبی” در ماه مبارک رمضان یخچال هایی را در گوشه و کنار این شهر قرار داده اند و مواد غذایی و نوشیدنی های مازاد خود را در آنها قرار می دهند تا نیازمندان و کارگران، که اغلب فقیر و از اتباع کشورهای شرق آسیا هستند، در هنگام افطار از آنها استفاده کنند.

یک بانوی مسلمان استرالیایی ساکن دبی که خود از تشکیل دهندگان اصلی این کمپین است در این باره گفت: وقتی می بینم کارگران در این هوای گرم در حالیکه روزه هستند به شدت مشغول کار هستند، بر خود لازم می دانم هر کاری که در توان دارم برای آنان انجام دهم.

«سمیه سید» در ادامه افزود: هوای دبی در بعضی روزها تا ۱۰۰ درجه فارنهایت می رسد و این یخچال ها بیشتر مورد استفاده افرادی که در فضای آزاد کار می کنند، همچون مامورین شهرداری، کارگران ساختمانی، نیروهای امنیتی و …، قرار می گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ایده یخچال مهربانی، نخستین بار توسط یکی از ساکنان دبی به نام «فکرا یل» مطرح شد. او یخچالی را به مدت سه سال در خارج از خانه خود قرار داد و مواد غذایی مزاد خود را برای استفاده عموم در آن قرار می داد و نیازمندان و کارگران از مواد خوراکی و نوشیدنی های داخل آن استفاده می کردند.

این کمپین با استقبال خوب دیگر مسلمانان ساکن دبی روبرو شد و اکنون در ۵۰ نقطه این شهر، یخچال های مهربانی نصب شده و مردم مواد غذایی ای را که خود از آن استفاده نمی کنند و یا اضافه تهیه کرده اند، در این یخچال های قرار می دهند.

همچنین کمپین یخچال های مهربانی علاوه بر دبی در شهرهای دیگر امارات، همچون “ابوظبی” و “شارجه” نیز مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون نصب دسته کم ۷۰ یخچال در شهرهای مختلف امارات به ثبت رسیده است.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.