کفاشیان: یک دلار از پول فیفا و AFC به حساب هوشنگ مقدس نرفت/ به عنوان مطلع به کمیته اخلاق رفتم


کفاشیان: یک دلار از پول فیفا و AFC به حساب هوشنگ مقدس نرفت/ به عنوان مطلع به کمیته اخلاق رفتم

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی, کفاشیان
رییس کمیته فوتسال ایران گفت: در تمام این سال‌ها یک دلار از پول ایران در فیفا و AFC به حساب هوشنگ مقدس نرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، علی کفاشیان درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال در قهرمانی آسیا گفت: بعد از این که بازی‌هایی در ترکمنستان داشتیم و قهرمان شدیم، همه گفتند تیم‌های اصلی به آنجا نرفتند. بار دیگر بازیکنان ما ثابت کردند بهترین تیم آسیا هستند و بعد از قهرمانی تمام عناوین فردی را کسب کردند. ضمن این که بازیکنان تیم ملی فوتسال خیلی با اخلاق هستند و باید قدردان آنها باشیم.

 

او درباره مشکلات مربوط به تغذیه بازیکنان تیم ملی در چین تایپه و نبود آشپز در کنار تیم ملی در حالی که رییس هیات فوتبال شیراز با این تیم به چین تایپه رفته است گفت: AFC و کشور میزبان مسئول تهیه غذای همه کشورها است. از طرفی رییس هیات فوتبال شیراز مدرس فوتسال است. اگر به تیم ملی ژاپن نگاه می‌کردید، آنها پنج، شش نفر را با خود برای آنالیز بازی‌ها آورده بودند. او عضو کمیته فنی و توسعه ما است و او را انتخاب کردیم که بازی‌ها را آنالیز کند. نباید ناراحت باشیم. ما در این کشور کمبود خبرنگار هم داشتیم. اینجا می‌گفتند من به تیم ملی سر نمی‌زنم در حالی که این طور نبود.

 

رییس کمیته فوتسال فدراسیونت فوتبال تا کید کرد: مسئولیت من در چین تایپه چیز دیگری بود. من مسئول کمیته فوتسال آسیا هستم. من با کادر فنی تیم ملی در تماس بودم. من مشکل قانونی نداشتم که به تیم ملی سر بزنم اما دائما درجلسه بودم و با مدیران تیم‌های مختلف در تماس بودم. مشکل اصلی این است که باید روند کار را طوری پیش ببریم که قدرت اول آسیا باشیم. با مسئولان تیم‌ها صحبت کردیم که کمیته فوتسال را در فیفا ایجاد کنیم. ما باید فوتسال را بالا نگه داریم. در همین زمان جام ملت‌های فوتسال اروپا هم بود.

 

کفاشیان درباره واریز بخشی از پول‌های تیم ملی در فیفا به حساب هوشنگ مقدس و باز گرداندن این پول به فدراسیون فوتبال گفت: یک دلار از طریق فیفا و AFC به مقدس داده نشده است. نباید اطلاعات ناقص داده شود. ما از طریق سیستم بانکی و کاملا قانونی پول را حواله می‌کردیم به حساب کی‌روش و با او هم حساب و کتاب می‌کردیم. تمام حساب‌های تیم ملی بررسی شده و الحمدلله یک دلار هم جا به جا نشده است.

 

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره دعوت به کمیته اخلاق اظهار کرد: درباره برخی از پرونده‌ها که ابهاماتی بود به عنوان مطلع سوال کردند و من هم جواب دادم. پرونده‌های مختلفی وجود دارد وظیفه کمیته اخلاق است که از افراد مطلع سوال کند. خیلی هم خوب است که این سوالات می‌شود و ابهامات برطرف می‌شود.

 

علی کفاشیان در پاسخ به این سوال که فدراسیون پنج ستاره چطور نمی‌تواند حق خود را از فیفا و AFC را بگیرد و تیم‌های ایرانی در خاکی کشورهای سوم باید بازی کنند و همچنین این که چرا از حق ایران در هیات اجرایی AFC دفاع نکرد گفت: متاسفانه شما مطالبی را که اطلاع کامل ندارید مطرح می‌کنید. بحثی که درباره امارات، عربستان و قطر عنوان شده بود به خاطر مسائل سیاسی بود که این سه کشور با هم ارتباط ندارند و در هیات اجرایی مطرح شد که دخالت سیاست با روح ورزش مخالفت دارد. این یک موضوع سیاسی بود. بحث ایران و عربستان کاملا امنیتی است. به خاطر حمله به سفارت عربستان این موضوع مطرح شد. AFC تصویب کرد یک گروه امنیتی به ایران بیاید و این موضوع را مطرح کند. ما هم خواستار این هستیم که هر چه زودتر مطرح کنند اما هنوز در هیات رییسه AFC مطرح نشده است.

 

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی نتیجه مشخص می‌شود و گفت: از بازی‌های بعد مشخص می‌شود.

 

کفاشیان در واکنش به این که گروه ایرانی از نفوذ کافی برخوردار نیست تاکید کرد: ما تلاشمان را می‌کنیم. هیات رییسه AFC تعداد ۱۶ نفر عضو دارد که رای می‌دهند. ما هم سعی و تلاش خودمان را می‌کنیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.