چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟

چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟

 

پاکسازی پوست

مراقبت و پاکسازی پوست صورت خود را با گرفتن اصول اولیه شروع کنید

همه ی ما پوست زیبا، تمیز و بدون لکه را دوست داریم اما زندگی روزمره ما، پر از هرج و مرج است و زمان کافی را برای مراقبت و پاک سازی پوست صورت نداریم در صورتی که پوست سالم نیاز به توجه دارد. حال وقت آن است که مراقبت و پاک سازی پوست صورت خود را با گرفتن اصول اولیه شروع کنیم.

۱ ) شستشوی صورت

صورت خود را با یک پاک کننده صورت یا ژل شستشوی صورت کاملا بشویید و سپس با یک حوله نرم خشک کنید. توصیه می شود : از آب گرم برای جلوگیری از خشک شدن پوست صورت اجتناب کنید. مقداری شیر پاک کن را روی پنبه بریزید و صورت خود را با آن تمیز کنید تا منافذ پوست به طور کامل پاک شود و گرد و خاک های موجود از بین برود.

۲ ) بخور صورت 

صورت خود را به مدت ۵ دقیقه  بخور دهید و سپس به آرامی با یک حوله ی نرم پاک کنید. سپس صورت خود را با استفاده از یک مکعب یخ (در حرکات دایره ای)، برای بستن منافذ و برگشتن دمای صورت به حالت طبیعی ماساژ دهید. این مرحله عجیب و غریب برای پاکسازی پوست های چرب است.

۳ ) اسکراب صورت 

اسکراب به از بین بردن سلول های مرده که پوست صورت شما را خفه می کند کمک کرده. شما می توانید برای پاک سازی پوست صورت از اسکراب های طبیعی خانگی استفاده کنید. مثلا شکر و عسل را به صورت مساوی مخلوط کنید و صورت خود را به مدت ۵ دقیقه با آن ماساژ دهید سپس به مدت ۳ دقیقه به آن زمان بدهید و بعد با آب بشویید.

۴ ) استفاده از ماسک صورت 

بدون توجه به نوع پوست، استفاده از ماسک های صورت، پوست  شما را نرم می کند و بهبود می بخشد. اگر پوست شما ترکیبی از پوست چرب و خشک است از ماسک های حاوی مواد طبیعی استفاده کنید. موز، گوجه فرنگی و پاپایا هم دارای اثر تمیز، صاف کننده و نرم کننده هستند. اگر پوست طبیعی یا خشک دارید و مایل به رفتن به طبیعت هستید، برای جلوگیری از خشک شدن پوست پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط کنید و خمیر را روی صورت خود قرار دهید.

۵ ) تونر خانگی 

از یک تونر خانگی برای پاک سازی پوست صورت استفاده کنید. مثلا مخلوط آب خیار و آب گل رز، که به حفظ تعادل PH کمک می کند.

۶ ) مرطوب کردن پوست 

در نهایت، از یک کرم تغذیه کننده برای صورت و گردن استفاده کنید. فراموش نکنید قبل از رفتن به تختخواب حتما صورت خود را مرطوب کنید. برای پوست خشک، از پاک کننده های ملایم تر استفاده کنید که الکل آزاد کمتری دارند.

برای بهترین نتایج از پاک سازی پوست صورت ، این مراحل را یک شب در هفته دنبال کنید، زیرا به پوست اجازه می دهد تا نفس بکشد و صبح، نگاه شما تازه شود.

منبع: بانوی شهر

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.