چگونه لاکی که می زنیم مدت زمان بیشتری دوام بیاورد؟

چگونه لاکی که می زنیم مدت زمان بیشتری دوام بیاورد؟

 

افزایش دوام لاک ناخن

تقویت کننده ناخن هم مانند برق ناخن یکی از راههای دوام بیشتر لاک ناخن می باشد‎

حتما برای شما نیز پیش آمده، زمانی که لاک می زنید بعد از مدت خیلی کوتاهی لاک از گوشه های ناخنتان پاک شود و باعث شود ناخن های زیبایتان نامرتب و زشت دیده شود. از کیفیت لاکی که می زنید بگذریم مشکل اصلی نوع لاک زدن است. اگر به درستی از ناخن ها مراقبت کنید و لاک بزنید می توانید از ریختن و پاک شدن زود هنگام لاک نیز جلوگیری کنید و تمام روز دستانی زیبا داشته باشید. در اینجا به شما چند نکته برای دوام بیشتر لاک ناخن و برطرف کردن این مشکل می گوییم.

۱ ) درست لاک بزنید  

برای شروع مهم است که بدانید چطور لاک بزنید و تمام ناخن را پر کنید، طوری که هیچ قسمتی از اطراف آن خالی نماند. از یک طرف لاک بزنید و دائم جهت لاک زدنتان را تغییر ندهید. بهتر است ابتدا ناخن هایتان را مانیکور کنید و از پوسته های اضافی که کنار ناخن قرار دارند، خلاص شوید چرا که همین پوسته های اضافه دلیل پاک شدن گوشه های لاکتان هستند.

۲ ) ناخن هایتان را سوهان بکشید  

وقتی که گوشه ها و سطح ناخن را سوهان بکشید باعث می شود تا ناخن کاملا یکدست و صاف شود و زمانی که لاک می زنید، یکدست روی ناخنتان قرار بگیرد. با سوهان کشیدن ناخن می توانید به خوبی از ناخن هایتان مراقبت کنید.

۳ ) قبل از لاک زدن،برق ناخن بزنید  

برق ناخن زدن معمولا در مرحله آخر لاک، مرسوم است اما اگر اینکار را قبل از لاک زدن انجام دهید کمک می کند لاکی که می زنید مدت زمان بیشتری باقی بماند. پس ابتدا برق ناخن را بعنوان پایه کار، روی ناخن هایتان بزنید و چند دقیقه صبر کنید  تا کاملا خشک شود، سپس لاک را روی آن بزنید.

۴ ) لاک را نازک بزنید  

وقتی که خواستید لاک بزنید نهایت دوبار اینکار را روی یک ناخن انجام دهید زیرا یکی از راههای دوام بیشتر لاک ناخن است. برخی عادت دارند چهار – پنج بار اینکار را بکنند تا لاک تیره تر و پررنگ تری داشته باشند، اما ضخیم شدن لاک ناخن باعث می شود زودتر خراب شود.

۵ ) تقویت کننده ناخن بزنید  

تقویت کننده ناخن هم مانند برق ناخن یکی از راههای دوام بیشتر لاک ناخن می باشد. تقویت کننده باعث می شود لاکی که زدید مستحکم تر بماند و دیرتر خراب شود و با برقی که روی ناخن میندازد به آن جلوه بیشتری می دهد. فقط یک لایه خیلی نازک از این ماده را روی ناخنتان بزنید.

۶ ) به ناخنتان آب نزنید  

وقتی لاک می زنید بهتر است تا جای ممکن ناخن هایتان با آب برخورد نداشته باشند چرا که خیس شدن آنها باعث می شود زودتر خراب شوند پس بهتر است تا جای ممکن ناخن ها خشک بمانند.

منبع: بانوی شهر

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.