چرا برای موفق شدن باید صبح زود بیدار شد؟


چرا برای موفق شدن باید صبح زود بیدار شد؟

زود بیدار شدن در روز رمز موفقیت نیست‎

 

بسیاری از افراد موفق در زمینه های مختلف شغلی در مورد صبح زود بیدار شدن ، قبل از همه برخاستن، و پیروزی بر روز صحبت میکنند. بسیاری از این افراد میگویند که ساعت ۴ صبح برای ورزش بیدار می‌شوند و بعد از ورزش و استحمام روز خود را شروع می کنند. حتی، اپلیکیشنی به نام ساعت راک برای بیدار شدن در صبح زود وجود دارد.

 

اگر فردی آرمان‌گرا هستید، بدانید زود بیدار شدن در روز رمز موفقیت نیست. اما، اگر به اندازه کافی زود بیدار شوید، برای انجام کارهایی مانند ورزش کردن، خواندن اخبار و اطلاع از بازار سهام، قبل از شروع کار منظم و روزمره خود، وقت خواهید داشت. بیایید نگاهی بیاندازیم به اینکه چگونه می‌توانید به اندازه کافی بخوابید، تا یک زندگی، سالم، پربار و موفق داشته باشید :

 

اگر به اندازه کافی شب ها زود می‌خوابید اما با مشکل دیر خوابی، یا بی خوابی مواجه هستید، مشکل می‌تواند از تشک شما باشد. به دنبال یک تشک خوب باشید. چند دلیل دیگر برای اینکه نمی‌توانید شبها خوب بخوابید، عبارتند از:

 

وسایل الکترونیکی زیادی در اطراف خود دارید که اتاق را روشن می‌کنند

وقتی قبل از خواب زمان زیادی را صرف نگاه کردن به صفحه‌ نمایش دستگاه مورد علاقه خود می‌کنید، با بدخوابی در شب مواجه خواهید شد. نور روشن یک صفحه نمایش مغز را تحریک می‌کند که بیدار بماند، و وقتی می‌خوابید، مغز مشکل می‌تواند امواج سریع بتا را کوتاه کند. برای اینکه خوابتان بیاید، امواج مغزی آلفا باید دارای فرکانس کوتاه باشند. یکی دیگر از دلایل روشن بودن اتاق می‌تواند داشتن پنجره بزرگ، تابیدن نور چراغهای خیابان و ماشین‌های در حال عبور به داخل اتاق باشد.

 

اتاق شما پرسر و صداست. به این دلیل که دستگاههای الکترونیکی شما روشن هستند و یا دیگر افراد خانه سر و صدا می‌کنند. برای مثال، کسانی در اتاق دیگر مشغول تماشای تلویزیون و یا بازی‌های ویدیویی هستند. برای خوب خوابیدن، باید تمام فاکتورهای فیزیکی را که برای خواب شما ایجاد مزاحمت می‌کنند، از محیط حذف کرد.

 

اگر نگران چیزی هستید، ذهن شما زمانی که می‌خواهید بخوابید، فعال است. برای مثال، ممکن است نگران پرداخت قبض‌های پرداخت نشده، برخورد ناعادلانه رئیس نسبت به شما، و یا یک تعارض ارتباطی باشید. دلیل نگرانی شما اینست که نمی‌دانید چگونه این موقعیت تهدید کننده را برطرف کنید. اینکه تصمیم بگیرید که نگران نباشید، کمکی به شما نمی‌کند.

 

برای اینکه بتوانید زودتر بخوابید، این چند مرحله را دنبال کنید : 

یکساعت قبل از خواب، یک کار آرامش بخش انجام دهید. اینکار می‌تواند یک پیاده‌روی کوتاه، حرف زدن با کسی که دوستش دارید، مدیتیشن، لذت بردن از یک دوش گرم و یا یوگا باشد. از هر کاری که ذهن شما را هیجان زده می‌کند، مانند نگاه کردن به کلیپ‌های ویدیویی، خواندن آخرین خبرهای روز، خواندن یک کتاب پرهیجان، و یا فکرکردن به هزینه‌های مالی اجتناب کنید.

راهی را برای کاهش مقدار بالای کورتیزول، هورمون استرس، در جریان خون پیدا کنید. یکی از راه حل‌ها، اجتناب از خوردن غذاهای پر از چربی‌های ترانس، سبزیجات و دانه‌های روغنی، آبمیوه‌های تازه، گوشت، کیک شکلاتی، الکل، و ماست طعم‌دار است.

 

اگر خوب نخوابید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر از بیخوابی رنج می‌برید، در معرض خطر تصادف، و یا حتی سیم‌پیچی مجدد مغز برای ایجاد مشکلات ذهنی – از اختلال دو قطبی گرفته تا اختلال اضطراب قرار دارید.

 

بنابراین، آیا لازمست است صبح زود بیدار شویم؟

اگر کسب موفقیت بیشتر در روز برای شما هیجان انگیز است، باید شبها زود بخوابید تا خواب مورد نیاز بدن تامین گردد. همچنین، باید بتوانید شبها زود به خواب بروید. در غیر اینصورت، ممکن است بتوانید صبح زود بیدار شوید، اما نیروی خلاقیت و موفقیت در شما بیدار نخواهد شد. بنابراین، سعی کنید برنامه‌های کاری خود را با ریتم شبانه‌روز تطبیق دهید. مهمترین مسئله اینست که هر شب به اندازه کافی بخوابید.

 

منبع: بانوی شهر

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.