چگونه از پیری پوست جلوگیری کنید+فیلم درمان

پیری پوست

چگونه از پیری پوست جلوگیری کنید+فیلم درمان

کارهایی که پوست را پیر می کند و باید ترک شوند در کلیپ زیر ببینید

درمان پیری پوست در طب سنتی با کمترین هزینه


با بالا رفتن سن تغییراتی در پوست صورت و بدن ایجاد می شود و شما در پوست تان احساس پیری و چروکیدگی می کنید. در این مقاله به شما می گوییم که چگونه می توانید از پیری پوست تان جلوگیری کنید.

پیری پوست

پیری پوست بنا به دلیل مختلفی رخ می دهد که بستگی به داشتن عادات غلط غذایی – بهداشتی و آرایشی – روحی و روانی دارد.

تاثیر لوازم آرایشی بر پوست

استفاده بیش از حد لوازم آرایشی موجب چین و چروک و پیری زودرس پوست می شود

مصرف بیش از حد معمول لوازم آرایش ضمن ایجاد حساسیت، لک، جوش و آکنه در پوست باعث چروک شدن آن و پیری زودرس در افراد به خصوص خانم ها می شود.

لوازم آرایشی متناسب با نوع پوست هر فرد(خشک، معمولی و چرب) باید انتخاب شود؛ همچنین توجه به کیفیت این لوازم جهت پیشگیری از بروز حساسیت های پوستی، آکنه و جوش و لک های صورت ضروریست.

مصرف مواد حاوی رنگدانه همچون رژ لب و رژگونه را باعث ایجاد حساسیت های پوستی عنوان کرد و افزود:کرم های گریم نیز به دلیل مانع شدن از تنفس پوست و میزان بالای مواد شیمیایی داخل آن، کرم های پرضرری هستند که مصرف آنها عوارض بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

پیری پوست

چرا پیری شدن پوست اتفاق می‌افتد؟

پیری ذاتی که معمولاً فرایند پیر شدن طبیعی پوست خوانده می‌شود، موجب می‌شود پوست دستخوش تغییرات عمده‌ای گردد:

• سلول‌ها با سرعت کمتری تکثیر می‌شوند و غشای میانی پوست به تدریج باریک می‌شود. سلول‌های چربی زیر غشای میانی تدریجاً کاهش می‌یابد. نازک‌تر شدن پوست آن را نسبت به صدمات و تخریبات آسیب‌پذیرتر می‌کند. توانایی پوست برای ترمیم خود هم کاهش می‌یابد، ازاینرو زخم‌ها کُندتر التیام می‌یابند.

• شبکه زیرین فیبرهای الاستین و کلاژن که لایه‌های سطحی پوست را نگه می‌دارد، شل می‌شود. سپس پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و شروع به آویزان شدن می‌کند.

• غدد عرق زوال یافته و امولسیون محافظ آب-چربی پوست نیز از بین می‌رود. توانایی پوست برای حفظ رطوبت کاهش یافته و پوست خشک و ناهموار می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع: mardoman.net  beytoote.com  namnak.com

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.