سنی:پیامبر اکرم به تماشای زن رقاصه می رود

تهمت تماشای رقص به پیامبر

پیامبر اکرم به تماشای زن رقاصه می رود.

قبل از ورود به بحث مقدمه‌ای کوتاه لازم به ذکر است و آن این است که، در عصمت پیامبر اکرم شکی نیست. این امر با آیات قرآنی قابل اثبات است. به عنوان نمونه در این آیه «قُلْ أَطیعُوا اللَّهَ وَ الرَّسُول [آل عمران/۳۲]‏ بگو فرمان خدا و رسول را اطاعت کنید». این آیه دلالت بر عصمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دارد. یعنی اگر ایشان معصوم نبودند، نقض غرض پیش می‌آید، چرا که خدا به طور مطلق دستور داده است که از غیر معصوم اطاعت کنید.

به بیان دیگر: اگر رسول الله معصوم نباشد، لازم می‌آید که خداوند دستور اطاعت مطلق و بی قید و شرط از غیر معصوم را داده باشد و این امری قبیح است. نمى‏‌توان به صورت بى‏‌قید و شرط از شخصى که خطا و اشتباه مى‏‌کند، اطاعت و پیروى نمود.

اما ببینیم چکونه در صحیح بخاری و مسلم عصمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) زیر سوال رفته است و چگونه انواع نسبت‌های زشت به ایشان داده شده است. متاسفانه وقتی اهل سنت شخصیت و کتاب بخاری و مسلم را مورد تقدیس قرار می‌دهند و تمام روایاتش را بدون بررسی سند قبول می‌کنند در واقع با این طرز فکر شخصیت بالای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و بسیاری از ارزش‌های اسلامی را زیر سوال برده‌اند.

بارها در صحیحین مشاهده شده است که چه نوع اهانت‌هایی به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) شده است. در این نوشتار به بررسی یکی دیگر از این اهانت‌ها می‌پردازیم و ثابت می‌کنیم که این گفتار بخاری و مسلم با شان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و عصمت ایشان مخالف است.

در صحیحن از قول عایشه وارد شده است «رسول خدا صلی الله علیه و آله را دیدم در حالی که درب اتاق من ایستاده بود و اهل حبشه در مسجد رسول خدا صلی الله علیه و آله با ابزار جنگی خود (دشنه) می‌رقصیدند، پیامبر صلی الله علیه و آله مرا با عبایش پوشاند تا رقص آنان را تماشا کنم و به خاطر من آن قدر ایستاد تا اینکه من بازگشتم (از تماشای آنان سیر شدم)، پس حال دخترکان کم سن و سالی را که به لهو و لعب اشتیاق دارد، رعایت کنید.» [۱]

ترمذی یکی دیگر از نویسندگان کتاب‌های شش گانه اهل تسنن، اهانت به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را به اوج خود رسانده و در روایتی می‌گوید: که آن حضرت به همراه همسرش به تماشای زن رقاصه‌­ای رفت: «عایشه می‌گوید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نشسته بود ناگهان همهمه و صدای بچه‌ها را شنیدیم، پیامبر (صلی الله علیه و آله) برخاست، دید زن حبشیه‌ای می‌رقصد و بچه‌ها اطراف او را گرفته‌اند، آن حضرت فرمود: ای عایشه بیا نگاه کن، من آمدم و چانه‌ام را بر شانه پیامبر (صلی الله علیه و آله) گذاشتم و از حد فاصل بین شانه و سر پیامبر (صلی الله علیه و آله)  نگاه به آن زن رقاصه می‌کردم، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به من فرمود: آیا (از تماشای رقص) سیر شدی؟ و من می‌گفتم نه تا ببینم جایگاهم نزد آن حضرت چقدر است (چقدر به خاطر من صبر می‌­کند) ناگهان عمر آمد، مردم از اطراف آن زن پراکنده شدند، عایشه می‌گوید: پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: شیطان‌های انس و جن را می‌بینم که از عمر فرار می‌کنند، عایشه می‌گوید: من نیز برگشتم. [۲]

با این احادیث دقت کنید. چطور ممکن است پیامبر اکرم عده‌ای رقاص را در مسجد ببیند، سکوت کند و عایشه را به دیدن آن‌ها ببرد؟ چطور ممکن است پیامبر از این عمل ناراحت نشود؟ سبحان الله طبق حدیث اخیر، هم پیامبر اکرم به دیدن زن رقاصه می‌رود.

چگونه ممکن است برترین پیامبر الهی با آن شان و عظمتش به تماشای زن رقاصه بنشیند و عمل شیطانی انجام دهد؟! ولی خلیفه دوم نه تنها این عمل شیطانی را انجام نمی­‌دهد؛ بلکه شیطان‌های جن و انس از او فرار می­‌کنند اما از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرار نمی­‌کنند؟!

اکنون خود قضاوت کنید آیا این احادیث با عصمت و شان پیامبر سازگار است؟ آیا بهتر نیست در کتاب بخاری و مسلم (آن هم کتابی که به نظر اهل سنت تمام روایاتش مورد قبول است) و دیگر کتاب‌های اهل سنت تجدید نظر شود؟

پی‌نوشت:

[۱]. مسلم، صحیح مسلم ج ۲ ص ۶۰۷، الناشر: دار إحیاء التراث العربی، بیروت، تحقیق: محمد فواد عبد الباقی.
[۲]. ترمذی، سنن ترمذی ج ۱۳ ص ۲۹۳، مصدر الکتاب : موقع وزاره الأوقاف المصریه

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.