پرهیز از نگاه هرزه و چشم چرانی

عواقب چشم چرانی و نگاه هرزه چیست

پرهیز از چشم چرانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راه های ترک چشم چرانی 

۱- اگر انسان از خطرات چشم چرانی با خبر باشد و آثار شوم و خانمان سوزی که به دنبال دارد هیچ گاه حاضر نمی شود چشمش را به روی نا محرم بگشاید پیامبر اکرم در این زمینه می فرماید:کسى که چشمش را از حرام پر کند، خداوند روز قیامت چشمش را از آتش پر خواهد کرد، مگر آن که توبه کند و برگردد. ( بحارالأنوار، ج ۷۳، ص ۳۳۴٫)

ترک چشم چرانی 

۲- اگر انسان بداند در مقابل فرو بستن چشم از نامحرم به چه امتیازاتی خواهد رسید قطعا از این عمل رشت و ناپسند دست خواهد شست در روایات امتیازات بسیار زیادی برای کسانی که چشم از نگاه به نامحرم بسته اند ذکر شده است. امام على(علیه السلام) مى ‏فرماید: کسى که چشم فرو بندد، دلش را صفا داده است.(میزان الحکمه، ج ۴، ص ۳۲۸۹)

ترک چشم چرانی 

تزویج حور العین: امام صادق(علیه السلام) مى‏فرماید: کسى که نگاهش به زن نامحر مى افتد پس چشمش را به سوى آسمان افکند و یا نگاهش را فرو بندد، خداوند حورالعین را به ازدواج او در مى ‏آورد.« میزان الحکمه، ج ۴، ص ۳۲۹۲٫» واقعا حیف نیست این همه امتیاز را با کنترل نکردن نگاه از دست بدهیم؟

۳-به یقین کسی که خدای بزرگ را همواره حاضر و ناظر رفتارهای خودش ببیند، هرگز به خود اجازه نمیدهد، که در محضر او، دست به سوی گناه دراز کند. کسی که قیامت و حسابرسی اخروی را باور دارد،هیچگاه خود را گرفتار شهوت رانی و شهوت پرستی نخواهد کرد.

ترک چشم چرانی 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.