پرتاب یک خودرو الکتریکی به مریخ!


پرتاب یک خودرو الکتریکی به مریخ!

اخبار,اخبار علمی,پرتاب یک خودرو الکتریکی به مریخ

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌اکس در توییتر خود اعلام کرد که با نخستین پرتاب راکت جدید این شرکت با نام Falcon Heavy، یک نمونه از ماشین‌های رودستر جدید خود را نیز به مریخ می‌فرستد.

به گزارش خبرآنلاین،ماسک اولین بار این مسئله را در توییتر مطرح کرد و گفت: «اگر رودستر تسلا در مسیر پرتاب منفجر نشود تا میلیاردها سال می تواند در اعماق فضا باقی بماند.»

 

راکت‌های Falcon Heavy که قرار بود چند‌ماه پیش آزمایش عملی خود را پشت سر بگذارند، در نهایت ژانویه امسال از همان سکویی به فضا پرتاب خواهند شد که در گذشته آپولو ۱۱ از آن به پرواز درآمده بود. راکت Falcon Heavy در واقع از مجموع چند راکت فالکون۹ساخته شده تا قدرت حمل و طی مسافت به‌مراتب بیشتری را داشته باشد و قرار است از آن در ماموریت مریخ استفاد شود.  فالکون هِوی در سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ پرتاب شود. ولی در نهایت آزمایشات اصلی آن از سال ۲۰۱۶ شروع شد و حالا قرار است در ژانویه سال ۲۰۱۸ (دی تا بهمن ماه سال جاری)  راهی مدار مریخ شود.  اسپیس ایکس تاکنون بارها ارسال فالکون هِوی را به تأخیر انداخته و مشخص نیست که آیا این بار گفته ماسک به حقیقت خواهد پیوست یا خیر.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.