وزیر علوم: بودجه ۹۷ انتظارات دانشگاه‌ها را برآورده نمی‌کند


وزیر علوم: بودجه ۹۷ انتظارات دانشگاه‌ها را برآورده نمی‌کند

  اخباردانشگاه,خبرهای دانشگاه ,وزیر علوم
وزیر علوم با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده دانشگاهها انتظارات این مراکز را برآورده نمی‌کند، گفت: متاسفانه رقم خوبی از درآمدهای کشور به عنوان بودجه های پژوهشی نیز در نظر گرفته نشده است. 

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی وزیر در حاشیه مراسم بیست و ششمین آیین نکوداشت اساتید نمونه کشوری که امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد در خصوص بودجه دانشگاه ها در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: بودجه دانشگاه ها که در لایحه ۹۷ دولت آمده بود با توجه به محدودیت منابع، انتظارات دانشگاه ها را برآورده نمی کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس در کمیسیون تلفیق بررسی شد، مواردی در کمیسیون تلفیق به آن اشاره شده بود مانند پاداش پایان خدمت اعضای هیات علمی، بازنشستگی، افزایش حقوق اساتید که بعدا با توجه به محدودیت هایی که برای حقوق اعضای هیات علمی دیده شده است، مورد رضایت دانشگاهیان نبوده و امیدواریم در صحن مجلس اصلاح شود.

 

دکتر غلامی همچنین به بودجه های پژوهشی در لایحه بودجه ۹۷ اشاره کرد و افزود: بودجه پژوهشی دانشگاه ها داخل بودجه دانشگاه ها دیده می شود و درصدی از بودجه های دانشگاه ها است. طبعا اگر رقم بودجه دانشگاه ها مناسب نباشد، بودجه پژوهشی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

وزیر علوم خاطر نشان کرد: متاسفانه رقم خوبی در مجموع از درآمدهای کشور برای بودجه های پژوهشی دیده نشده، علیرغم اینکه در قانون برنامه پیش بینی شده بود که حداقل در سال ۹۶ این بودجه پژوهشی به یک درصد برسد که محقق نشد. با این برنامه ای که من می بینم در سال ۹۷ نیز بعید است رقم بیشتری در اختیار پژوهش قرار گیرد.

 

وی همچنین در خصوص تجهیزات دانشگاه ها نیز گفت: رقمی نیز به تجهیزات اختصاص داده شده که بعد از تصویب لایحه بودجه اعلام می شود.

 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره دانشجویان بورسیه اظهار کرد: برخی دانشجویان بورسیه در حال تحصیل هستند، برخی نیز فارغ التحصیل شده و در حال جایابی در دانشگاه ها هستند که وزارت علوم برای جایابی این دانشجویان اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.