هفت توصیه کاربردی برای داشتن موهایی سالم و زیبا


هفت توصیه کاربردی برای داشتن موهایی سالم و زیبا

سلامتی مو,آرایش مو,زیبایی مو

 
یکی از فاکتورهای مهم در نمایش زیبایی‌های هر خانم، موهای اوست و رنگ و نوع آرایش آن همانند پوشش، می-تواند به نوعی معرف شخصیت آن‌ها در جامعه باشد. به همین دلیل هر بانوی ایرانی حق دارد تا موهایی جذاب، زیبا و در عین حال سالم داشته باشد. اما این اتفاق چگونه میتواند رخ دهد؟

خانم مریم رئوف، سال‌هاست در سالن زیبایی‌اش پذیرای خانم‌هایی است که برای آرایش موهای خود به او مراجعه می‌کنند و هر یک خواسته‌ها، دغدغه‌ها و حتی نگرانی‌های خاص خود را دارند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید توصیه‌هایی کاربردی خانم مریم رئوف به بانوان ایرانی برای داشتن موهایی سالم، زیبا و متناسب با ذائقه و فرهنگ ایرانی است.

۱- اول سلامتی مو؛ بعد زیبایی!
قبل از انجام هر کاری روی مو، باید از خود بپرسید که آیا این کار روی سلامت موهای شما تاثیر منفی می‌گذارد یا خیر؟ فرقی ندارد این کار رنگ‌کردن مو باشد یا مواردی مثل براشینگ و کراتینه‌کردن آن. زیرا بدون توجه به این موضوع ممکن است مدتی از موهای زیبا و جذاب خود لذت ببرید. اما بعدها باید برای درمان بیماری‌های ناشی از یک کار غیراصولی روی موهای خود، زمان و هزینه‌های زیادی صرف کنید و بدون‌شک از نظر روحی نیز آسیب می‌بینید.

۲- از مواد استاندارد و اصل استفاده کنید
یکی از اصولی که من همیشه در کارم رعایت می‌کنم این است که به هیچ عنوان از مواد نامرغوب و غیراستاندارد استفاده نمی‌کنم. مثلا در رنگ‌کردن مو شاید تهیه و استفاده از برخی مواد غیراستاندارد برای شما و آرایشگرتان، ارزان-تر تمام شود، اما بعدها تاثیرات خیلی بدی روی سلامت موهای شما می‌گذارد؛ مانند افزایش ریزش مو، شکنندگی و غیره.

خوشبختانه در سال‌های گذشته این امکان را داشتم که به طور مستقیم و بی‌واسطه با برندهای بین‌المللی معتبر و مطرحی همچون «اُورئال» در این زمینه همکاری کرده و در سالن زیبایی‌مان از محصولات آن‌ها استفاده کنیم. توجه به این موضوع رضایت از کار را بین خانم‌ها بسیار بالاتر برده است.

۳- آرایش مو یک کار علمی است
جنس موهای بانوان ایرانی به دلیل یک سری از ویژگی‌ها مثل شرایط جغرافیایی، ژنتیک و غیره، در مقایسه با خانم-های اروپایی آسیب‌پذیرتر هستند. بنابراین به مراقبت بیشتری نیاز دارند. از این رو صرف این‌که ما از مواد مرغوب و استاندارد استفاده کنیم، کافی نیست؛ بلکه ترکیب مناسب این مواد و روش اجرای آن توسط آرایشگر نیز بسیار مهم است.

به همین دلیل زمانی که خانم‌ها برای خدمات مو به ما مراجعه می‌کنند، سعی می‌کنیم قبل از شروع به کار با توجه به شرایط خاص موی هر شخص، به آن‌ها مشاوره دهیم تا به این روش از بروز انواع آسیب‌ها به مو جلوگیری کنیم و به بهترین انتخاب برسیم.

۴- مدل و رنگ آرایش مو، بخشی از چهره شماست
اغلب پیش می‌آید که خانم‌ها در مراجعه به سالن‌های زیبایی، عکسی از یک مدل و رنگ مو نشان می‌دهند و درخواست می‌کنند که موهای آن‌ها به این صورت آرایش شود. اما من همیشه توصیه می‌کنم که برای انتخاب رنگ مو و مدل آرایش آن، باید به مواردی مانند رنگ پوست و چشم‌ها، فرم صورت و مواردی از این دست توجه کنیم. زیرا موهای هر خانم بخشی از هویت چهره اوست و باید متناسب با شخصیت او آرایش شود.

جالب است بدانید هر رنگ مو یک انعکاس نوری خاص روی صورت ما دارد. به همین دلیل ما این موضوع را بررسی می‌کنیم که مدل و رنگ موی انتخابی، چگونه باعث می‌شود زوایای صورت هر خانم بهتر دیده شود و سایه روشن‌های ایجاد شده، چگونه به بهبود فرم صورت فرد کمک می‌کند؟ به عبارتی ما برای مدل آرایش و رنگ موهای هر بانو ایده-پردازی می‌کنیم تا به یک مدل و ترکیب رنگ اختصاصی برای او برسیم. این کار به زیبایی و شادابی بیشتر موها منجر می‌شود.

۵- مو هم گاهی خسته می‌شود!
موی سر ما به مرور زمان در اثر صدمات فیزیکی و شیمیایی مثل براشینگ و دکلره پروتئین از دست می‌دهد و به عبارتی می‌توان گفت موهای ما خسته می‌شوند. از دست‌دادن پروتئین در مو می‌تواند سلامت آن را به خطر بیندازد. به همین دلیل خانم‌ها هر از گاهی به کراتینه‌کردن موهای خود نیاز دارند. کراتینه‌کردن نوعی پروتئین درمانی است و در این روش ما پروتئین‌ها را در لایه‌های سطحی و عمقی مو جایگزین می‌کنیم و این کار به احیای موها و همچنین صاف‌شدن آن‌ها کمک می‌کند.

اما تشخیص این‌که آیا خانمی به کراتینه‌کردن مو نیاز دارد یا نه، کاری تخصصی است و همکاران ما در سالن زیبایی مریم رئوف برای تشخیص این موضوع آموزش‌های ویژه‌ای را طی کرده‌اند. موضوع مهم‌تر برای کراتینه‌کردن مو، انتخاب مواد استاندارد و مناسب است. زیرا اگر مواد به درستی انتخاب نشوند، مشکلاتی از جمله پوسته‌شدن، چرب-شدن و شکنندگی، موهای بانوان را تهدید می‌کنند. در مواردی هم به اصطلاح شاهد سوختن موها و یا صاف‌نشدن آن-ها هستیم. اما خوشبختانه ما در مجموعه مریم‌ رئوف به دلیل استفاده از مواد مرغوب و بهره‌گیری از گروهی متخصص در این زمینه این دغدغه‌ها را نداریم و شما می‌توانید با خیال راحت در صورتی که موهای‌تان به کراتینه‌کردن نیاز دارد، این خدمت را به شما ارائه کنیم.

۶- از اکستنشن مو به وقت لازم استفاده کنید
یکی از خدماتی که در سالن زیبایی ما و سایر مجموعه‌های آرایش و زیبایی به خانم‌ها ارائه می‌شود، اکستنشن مو است. این‌کار به خانم‌ها کمک می‌کند موهای‌شان بلندتر و پرتر دیده شود. اما من اصولا اکستنشن مو را به دو گروه از بانوان پیشنهاد می‌کنم. گروه اول خانم‌هایی که از حجم موهای آن‌ها به دلایلی مانند مثل ریزش و یا شکستگی کاسته شده است. و گروه دوم خانم‌هایی که روند رشد موهای آن‌ها کند است و یا می‌خواهند قبل از بلندشدن تغییر سبک بدهند.

اما اگر اکستنشن‌کردن مو به درستی انجام نشود، می‌تواند روند ریزش مو را تشدید کرده و در برخی موارد موجب گره-خوردگی مو و آسیب به آن‌ شود.

به همین دلیل ما از اکستنشن‌های استاندارد از برندهای معتبر استفاده می‌کنیم. اما این همه داستان نیست؛ و برای این کار به اندازه دسته‌های مو، حجم و قد آن‌ها نیز توجه می‌کنیم. زیرا عدم توجه به این موارد می‌تواند باعث کشش در موها، ایجاد درد و آسیب‌رسیدن به ریشه آن‌ها می‌شود. از طرفی طریقه نصب اکستنشن نیز بسیار مهم است. تکنسین باید این کار را به گونه‌ای انجام دهد که نتیجه آن، مشاهده یک حالت طبیعی و عادی در موها باشد. بدون‌شک هیچ خانمی دوست ندارد دیگران بدانند که او اکستنشن استفاده کرده است!

۷- همه چیز با آرایش مو تمام نمی‌شود
من در این سال‌ها با خانم‌های بسیاری روبرو شدم که وقتی از آرایشگاه بیرون می‌روند، فکر می‌کنند کار آن‌ها نیز با موهای‌شان تمام شده است! و راستش باید بگویم بخش مهمی از مشکلات و بیماری‌هایی که به سراغ موهای بانوان می‌آید دقیقا از همین تفکر و باور ناشی می‌شود. زیرا این دسته از خانم‌ها به مراقبت‌های بعد از آرایش و رنگ‌کردن مو توجهی نشان نمی‌دهند.

در حالی که اگر بعد از هر آرایش ندانیم چگونه باید از موهای خود مراقبت کنیم، به مرور زیبایی و طراوت موهای خود را از دست می‌دهیم. حتی اگر پیش بهترین آرایشگر رفته باشیم و او نیز با بهترین مواد و روش اجرا موهای ما را آرایش کرده باشد.

خوشبختانه ما در سالن زیبایی مریم رئوف بعد از هر آرایش مو به بانوان برنامه‌‌ ویژه‌ای را برای مراقبت و نگهداری از موها ارائه می‌کنیم. این‌که از چه شامپوهایی برای شستشوی موهای خود استفاده کنند یا خوردن چه خوراکی‌هایی برای حفظ سلامتی موهای آن‌ها مفید است و موارد مختلف دیگر.

ارتباط با خانم مریم رئوف
اگر شما هم علاقهمند هستید از خدمات ویژه سالن زیبایی مریم رئوف در زمینه رنگ مو و آرایش آن استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم با برای خانمهای باردار و یا خانمهایی که در زمان شیردهی هستند، استفاده کنید، پیشنهاد میکنیم با شماره همراه ۰۹۱۲۹۴۶۹۳۹۱  یا تلفن‌های ۰۲۱۲۶۳۰۹۱۱۵،  ۰۲۱۲۲۰۴۲۷۳۷ تماس گرفته و برای آشنایی بیشتر به وبسایت (maryamraoof.com) سر بزنید.

ورود به اینستاگرام مریم رئوف

https://www.instagram.com/maryamraoof_official

 

تلگرام
https://t.me/maryamraoof

 

سایت
http://maryamraoof.com

آپارات
https://www.aparat.com/maryamraoof

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.