نفت پاک، ۲۰ دلار


نفت پاک، ۲۰ دلار

  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,نفت
آمریکا در میانه یک انقلاب انرژی قرار دارد. 

به گزارش ایسنا، تولید نفت آمریکا از سال ۲۰۱۰ به میزان پنج میلیون بشکه در روز افزایش یافته که یک رشد حدود ۱۰۰ درصدی است. فناوری جدید به خصوص تکنیک‌های مورد استفاده در حفاری شیل، فرصت‌های جدید وسیعی را به روی شرکت‌های نفت و گاز گشوده است.

 

آمار اثباتی بر این موضوع هستند. آمریکا در سال ۲۰۱۷ به طور میانگین ۹.۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد. امسال اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده میانگین تولید نفت و گاز آمریکا به رکورد ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و از رکورد قبلی که ۹.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۱۹۷۰ بود، فراتر خواهد رفت.

 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد در سال ۲۰۱۹ میانگین تولید نفت این کشور به ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز بالغ شود که به آمریکا اجازه می‌دهد با عربستان سعودی و روسیه در عنوان بزرگترین تولیدکننده جهان رقابت کند.

 

اگر یک دلیل بزرگ برای انقلاب انرژی آمریکا وجود دارد، دلیل مذکور فناوری جدید است که به شرکت‌های آمریکایی امکان داده در این رقابت چیره شوند.

 

به مدد چنین نوآوری، هر بشکه نفتی که در آمریکا تولید می‌شود، حداقل ۲۰ دلار هزینه تولید دارد.

 

حتی اوپک هم نمی‌تواند مانع شرکت‌های حفاری شیل آمریکا شود که در دوران اشباع عرضه و قیمت‌های پایین در فاصله سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ دوام آوردند و اکنون پیروزمندانه ظهور کردند.

 

اما انقلاب شیل به محدودیت‌های خود رسیده است. تولید شیل احتمالا پس از سال ۲۰۲۰ به مدت کوتاهی اوج می‌گیرد و سرمایه‌گذاران به دنبال فناوری‌های جدید و نوآورانه‌ای هستند که موانع جدید برای تولید را بشکند.

 

شرکت‌هایی مانند پتروتک انرژی پیشگام رویکردهای جدیدی برای اکتشاف انرژی شده‌اند. اگرچه تولیدکنندگان اوپک به متودهای متداول چسبیده‌اند، شرکت‌های آمریکایی افقهای جدیدی را کاوش می‌کنند و بدنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش سود هستند.

 

یک بخش کلیدی که پیشرفت‌هایی در آن حاصل شده، نفت شنی است. به مدد پتروتک و سایر شرکت‌های نوآور، فناوری برای استخراج نفت شنی پاک و ارزان به زودی برگ دیگری را در انقلاب انرژی آمریکا ورق خواهد زد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.