نخست‌وزیر ترکیه:تسلیح کردهای سوریه ادامه یابد، اتحاد ما با آمریکا متوقف می‌شود


نخست‌وزیر ترکیه:تسلیح کردهای سوریه ادامه یابد، اتحاد ما با آمریکا متوقف می‌شود

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد: اتحاد با آمریکا درصورت ادامه ارسال سلاح برای گروهک تروریستی «پ‌ی‌د» (کُردهای تحت حمایت واشنگتن) ادامه نخواهد یافت.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه امروز در سخنانی در نشست هفتگی حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور در آنکارا درباره سفر اخیر خود به واشنگتن اعلام کرد: مذاکرات مثبتی در آمریکا داشتیم.

 

وی ادامه داد: از ما درباره سرکرده فرقه تروریستی «فتو» (وابسته به فتح الله گولن) دلیل و مدرک خواستند که ارائه کردیم؛ اما وقتی آنها القاعده را مسئول حوادث ۱۱ سپتامبر اعلام کردند، کسی از آنها سند و مدرک نخواست. این رفتار برازنده دوستی ترکیه و آمریکا نیست.

 

نخست وزیر ترکیه در ادامه افزود: رابطه آمریکا با گروهک تروریستی «پ‌ی‌د» (کُردهای تحت حمایت آمریکا) ما را ناراحت می‌کند. آنها برای این گروه ترویستی سلاح و مهمات ارسال می‌کنند و اگر ادامه پیدا کند، اتحاد ما با آمریکا ادامه نخواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: این مسأله را به معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز ابلاغ کردم. در مورد مسئله عراق و آزادی شهروندان‌مان که در بازداشت هستند نیز دیدار و رایزنی کردیم. خواهان گسترش روابط خوب مان با آمریکا هستیم. 

 

«بنعلی ایلدریم» اضافه کرد: گروهک «پ‌ی‌د» شاخه گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در سوریه با تروریست‌های داعش همکاری و به آن‌ها کمک کردند تا با اسلحه خود از شهر الرقه خارج شوند. حدود ۵۰ کامیون سلاح های داعش را از این شهر بیرون بردند.

 

این مقام ترکیه افزود: آمریکا نیز از آنها حمایت می‌کند. همواره گفتیم این کشور نباید با گروه‌های تروریستی همکاری کند. شهروندان اصلی الرقه را آواره کردند و گروه تروریستی «پ‌ی‌د» را اسکان دادند. این چه راهبردی است؟

 

 

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.