میانبر خطرناک کروم

میانبر خطرناک کروم

میانبر خطرناک کروم

بستن یکباره همه تب‌ها در کروم , کلیدهای میانبر

کلید میانبر گوگل کروم

 

مرورگر کروم برای راحتی کاربران خود امکانات بی‌شماری را در خود جای داده و یکی از این امکانات نیز پشتیبانی از میانبرهای صفحه‌کلید برای انجام هرچه سریع‌تر برخی کارهاست.

 

ازجمله کارهایی که با میانبرهای کروم می‌توان انجام داد بستن یکباره و همزمان همه تب‌ها و پنجره‌های باز در مرورگر به کمک کلیدهای Ctrl+Shift+Q و همچنین بازکردن دوباره تب‌های بسته شده اخیر با استفاده از کلید میانبر Ctrl+Shift+T است. این دو کلید نسبتا دو کاربرد مخالف یکدیگر دارند و دارای کلیدهایی با شباهت بسیار هستند.

 

یکی موجب بسته شدن همه تب‌ها و پنجره‌های باز در مرورگر می‌شود و دیگری تب‌های بسته شده را به ترتیب از آخر به اول دوباره باز می‌کند. مطمئنا هر دو کلید می‌توانند در شرایط نیاز مفید واقع شوند، اما مشکل این است که احتمال فشار اشتباهی این کلیدها بخصوص کلید Ctrl+Shift+Q و بسته شدن یکباره همه تب‌های مرورگر وجود دارد که این بسته شدن یکباره در مواردی می‌تواند کار شما را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

 

متاسفانه برای پیشگیری از بروز این مشکل مرورگر کروم هیچ ابزاری را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و غیرفعال کردن این میانبر برای پیشگیری از فشار اشتباهی آن صرفا با اختصاص یک عملکرد دیگر به کلیدهای آن امکان‌پذیر است.

چنانچه به انجام این کار علاقه‌مند هستید می‌توانید با استفاده از این ترفند عملکرد دلخواه خود را به این کلیدهای میانبر اختصاص دهید.

 

مرورگر کروم را اجرا کرده و در نوار آدرس عبارت

chrome://extensions را وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

 

صفحه را به پایین اسکرول کرده و از انتهای صفحه روی Keyboard shortcuts کلیک کنید.

 

یکی از عملکردهای موجود برای افزونه‌های نصب شده در کروم را که از آن استفاده نمی‌کنید، انتخاب کرده و پس از قرار دادن نشانگر ماوس در کادر مربوطه، کلیدهای Ctrl+Shift+Q را فشار دهید.

 

با اجرای مرحله ۳ کلید میانبر Ctrl+Shift+Q به اجرای عملکرد مربوط به همان افزونه اختصاص خواهد یافت و عملکرد بستن یکباره همه تب‌ها و پنجره‌های باز کروم از روی آن حذف می‌شود.

 

منبع:jamejamonline.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.