موتور سیکلت سه چرخ اسپرت

موتور سیکلت سه چرخ اسپرت

 

نخستین محصول سه چرخ یاماها,نخستین موتور سیکلت سه چرخه

موتورسیکلت سه چرخ اطمینان از سواری و تعادل را به سطح تصورناپذیری ارتقا می دهد

یکی از عجیب ترین طرح های معرفی شده در اتوشوی توکیو، خودروهای ۴×۴ است که هم به کار سفرهای روزمره ی شهری می آیند.

یکی از نمایشگاه‌های بزرگ سالانه‌ی خودرو، نمایشگاه خودروی توکیو است که خودروسازان ژاپنی تمام داشته های خود را در آن عرضه می‌کنند. نمایشگاه امسال هم میزبان طرح های عجیب‌وغریب متعددی بود که از آن بین، جذاب ترین شان را معرفی می کنیم.

نیکن، هیولای سه چرخ

طرح موتورسیکلت سه چرخ اسپرت دیگر منحصر به نمایشگاه‌های کانسپت نیست و علاقه مندان می توانند سوار بر محصول دلخواه خود در خیابان ها و جاده ها ویراژ بدهند. یاماها محصول جدیدی به نام «Niken» معرفی کرده است.

موتورسیکلت اسپرت سه چرخی که به تولید انبوه خواهد رسید و اطمینان از سواری و تعادل را به سطح تصورناپذیری ارتقا خواهد داد.

نیکن در جلو از دو چرخ بهره می برد که چسبندگی فوق العاده بالای چرخ ها به جاده، پایداری بی‌نهایت و سواری منحصربه فردی را برای موتورسیکلت به ارمغان می‌آورد.

البته این  نیست و این شرکت طی ده سال گذشته، کانسپت هایی مانند «Tesseract» و «OR2T» را که از دو چرخ عقب بهره می‌برد، معرفی کرده بود.

پس از آن نوبت به کانسپت «MWT-9» رسید که سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شد و این شرکت را به فکر تولید انبوه آن انداخت، محصولی که درنهایت «۲۰۱۸ Yamaha Niken» نام گرفت.

نیکن ممکن است در نگاه نخست شما را به یاد سه چرخ معروف «Piaggio MP3» بیندازد، اما کمی دقت در تصاویر کافی است تا ویژگی های منحصربه فرد یاماها را در جای جای آن تشخیص دهید.

هنوز اطلاعات فنی زیادی از این موتورسیکلت منتشر نشده، اما به نظر می رسد نیروی آن را موتور سه‌سیلندر MT09 با حجم ۹۰۰ سی سی تأمین می کند که عملکرد بالا و گشتاور فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. این موتور چهارزمانه از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع بهره می‌برد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، این موتورسیکلت برپایه‌ی پلتفرم MT-09 ساخته شده که جزء محبوب‌ترین پلتفرم‌های موتورسیکلت در جهان به شمار می‌رود.

این موتورسیکلت که در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۷ رونمایی شد، با همین ظاهر جذاب و خبر «تولید انبوه» توانست ستاره‌ی بی‌چون‌وچرای روزهای نخست این نمایشگاه لقب بگیرد.

طول، عرض و ارتفاع این موتورسیکلت به‌ترتیب ۲۱۵۰، ۸۸۵ و ۱۲۵۰ میلی‌متر است و اطلاعات تکمیلی در نمایشگاه موتورسیکلت میلان که ۶ نوامبر (۱۵ آبان) آغاز می شود، منتشر خواهد شد.

یاماها هنوز قیمتی برای این موتورسیکلت اعلام نکرده، اما باتوجه به قیمت مدل‌های MT-09 می‌توان پیش‌بینی کرد که گران‌تر از ۱۶هزار دلار نخواهد بود.

آف‌رودهای شهری و اسپرت‌های باشکوه

یکی از عجیب‌ترین طرح‌های معرفی‌شده در اتوشوی توکیو، خودروهای ۴×۴ است که هم به کار سفرهای روزمره‌ی شهری می‌آیند، هم به کار خریدهای عمده‌ی آخر هفته و هم مناسب سفرهای سخت به کوهستان. یاماها، تویوتا و سوزوکی در این بخش حضور فعالی داشتند.

یاماها با مینی پیک‌آپ «Cross Hub» زودتر خبرساز شد، اما این تویوتا بود که با کانسپت «Tj Cruiser» توانست توجه کارشناسان را جلب کند.

این خودروی چهار چرخ محرک هیبریدی به درهای کشویی عقب مجهز است و با تا کردن صندلی‌ها می‌توان فضای خالی وسیعی را در پشت خودرو فراهم آورد.

طراحی خودرو نیز همزمان فضای داخلی وسیع و استحکام را به ذهن متبادر می‌کند.

اما بامزه‌ترین کانسپت در این بخش متعلق به سوزوکی بود. ۴×۴ کوچک سوزوکی که مشخصا برای «آف‌رود تفریحی» طراحی شده است و «e-Surviror» نام دارد.

شاید در نگاه اول شبیه چهارچرخ هایی به‌نظر برسد که در فیلم‌های آخرالزمانی برای فرار از دست زامبی‌ها طراحی شده‌اند؛ اما برخلاف ظاهرش، استحکام بالایی دارد.

در سوی دیگر نمایشگاه می‌شد خودروهای اسپرت باشکوهی مانند «Mazda Kai» و «مزدا کوپه ویژن» را دید که زبان طراحی این شرکت، «Kodo» را به تعالی رسانده‌اند. (در شماره‌ی آینده‌ی دانستنیها، گزارش مفصل‌تری از نمایشگاه خودروی توکیو ارائه خواهیم خواند.)

منبع : hamshahrionline.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.