ملاقات سیاره تیر و ماه در بامداد فردا

ملاقات سیاره تیر و ماه در بامداد فردا

ملاقات سیاره تیر و ماه در بامداد فردا

اخبار,اخبار علمی

بامداد فردا پنج‌شنبه ۱۵ آذر بهترین زمان برای مشاهده پدیده همنشینی “ماه” با سیاره “تیر” خواهد بود.

مهندس مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ۳۶ دقیقه بامداد پنجشنبه ۱۵ آذر، سیاره تیزپای “تیر” در ١.٩درجه جنوب ماه قرار می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: از آنجا که این سیاره صبحگاهی است، بامداد پنج شنبه ۱۵ آذر بهترین فرصت برای مشاهده همنشینی “تیر” و هلال زیبای “ماه” خواهد بود ضمن آنکه بامداد این روز زمان مناسب برای دیدار با آخرین کمان ابروی آسمانی ماه قمری جاری است.

 

به گزارش ایسنا، سیاره عطارد یا تیر کوچکترین و نزدیکترین سیاره به خورشید بوده که سطح رو به خورشید آن به‌ دلیل نزدیکی به خورشید، بسیار داغ و سطح پشت به خورشید آن نیز بسیار سرد است. این سیاره دارای حفره‌های کوچک و بزرگ زیادی است که حکایت از برخورد شهاب‌سنگ‌ها دارد؛ البته قطر برخی از دهانه‌ها به ده‌ها کیلومتر می‌رسد. برخی از این دهانه‌ها محل خروج مواد مذاب هستند که امروزه با سنگ‌های مذاب پر شده‌اند و مانند کوه‌های آتشفشانی هستند.

 

سیاره تیر، کوه و آتشفشان‌های بزرگ و عمده‌ای ندارد و از نظر فعالیت‌های زمین‌شناختی سیاره‌ای مرده به‌ حساب می‌آید. عطارد از دسته سیاره‌های زمین‌سان است، ضمن آنکه این سیاره همانند سیاره‌های ناهید و ماه، حالت‌های گوناگونی از هلال تا قرص کامل را به خود می‌گیرد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.