مشاهده اعمال توسط پیامبر . آیا به راستی پیامبر اکرم اعمال انسان را مشاهده می کند؟

مشاهده اعمال توسط پیامبر

مشاهده اعمال توسط پیامبر. آیا به راستی پیامبر اکرم اعمال انسان را مشاهده می کند؟

« ای مومنان بدانید و یقین داشته باشید که خدا و رسول و مومنین _منظور از مومنین در روایات اسلامی، اهل بیت می باشد» (توبه/۱۰۵)  این آیه به صراحت می فرماید: «رسول اکرم و اهل بیت هم می توانند به اذن خدا اعمال انسان را مشاهده کند»

نحوه استدلال به آیه برای علم پیامبر اکرم

غافل شدن از این آیه

اگر انسان از علم الهى در غفلت کامل بوه باشد در این حال خیال مى کند که از کارهایش فقط خودش آگاهى دارد و هیچکس نمى داند وى در کجا و چه کارهایى را انجام مى دهد و یا از تمامى لغزش ها و خطاهایش احدى باخبر نمى باشد. از همین مقدار غفلت و خیال سپرى براى خود در در جهت زیبا جلوه دادن ظاهر خویش استفاده مى کند لیکن هر لحظه در نگرانى کامل از آشکار شدن معایب و اشتباهاتش به سر مى برد و اگر کسى از نزدیکان و دوستان و و … به تذکر و انتقادش اقدام کند تمام دنیا در مقابل چشمانش تیره و تار مى گردد به گمان اینکه روزگارش به آخر رسیده است.

غفلت عمومی 

این نوع غفلت در اغلب انسانها وجود دارد که خودشان را با ظاهرى آراسته نشان مى دهند به گمان اینکه احدى از پشت پرده زندگیشان آگاهى ندارد و لذا در برابر انتقاد شدن خیلى افروخته و پریشان مى شوند چون همه آرایشهایشان بر هم مى ریزد و از شخصیت توهمى و تخیلى خویش به طور کامل ناامید مى گردد.

نظارت معصومین بر اعمال

ولى اگر به آگاهى و نظارت دقیق الهى و امام معصوم (علیهم السلام) هر زمان باور بکنند و اینکه عده اى از ملائکه ها به ضبط و کنترل اعمالشان پیوسته اشتغال دارند و همچنین انسان هائى از طریق مختلف به کارهایشان نظارت مى کنند در این صورت محلى به نام خلوت  براى انسان ها وجود نخواهد داشت و اگر کسى به آن باور کند جاهل و نادان است. در این شرائط زمینه سالمى براى پذیرفتن انتقادها در دى انسانها ایجاد مى شود و آنها ضمن اینکه از آن ناراحت و عصبانى نمى شوند بلکه با شوق زیاد به استقبالش مى روند.

آیا مردگان صدای ما را می شنوند؟

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.