مردها برای عضله سازی این غذاها را بخورند


مردها برای عضله سازی این غذاها را بخورند

عضله سازی

یک برنامه غذایی سالم  روی اندام و احساس و تعادل هورمون ها تاثیر گذار است

 

یک برنامه غذایی سالم می تواند به طور معجزه آسایی نه تنها روی اندام و احساس شما بلکه روی تعادل هورمون ها نیز تاثیر گذار باشد. در این مطلب  لیستی از غذاهایی که مردها نیاز دارند برای این که حس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند به برنامه غذایی خود اضافه کنند معرفی کرده ایم.

  

گوشت 

متخصصین تغذیه هنوز به این توافق نرسیده اند که آیا گوشت بسته به نوع آماده شدن آن برای بدن خوب است یا مضر. اما تنها چیزی که واضح است این است که خوردن گوشت سطح تستسترون را بالا می برد به خصوص اگر گوشت های کم چربی گهگاهی و نه هر روز مصرف کنید. می توانید گاه و بیگاه غذاهای دیگری که سرشار از پروتئین هستند را جایگزین گوشت کنید.

 

غذاهای دریایی 

خرچنگ و میگو را هم می توان به پاستا، برنج یا سالاد اضافه کرد و هم به تنهایی سرو کرد. این غذاها حاوی مواد شیمیایی هستند که سطح تستوسترون را افزایش می دهند. البته از آنجایی که این مواد شیمیایی در این غذاها بسیار متمرکز هستند پیشنهاد می شود که در مصرف آن ها زیاده روی نکنید و به طور مرتب و هر روز مصرف نکنید.

 

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین D است که باعث حفظ سطح تستوسترون خون در حالت نرمال می شود. ۱ عدد تخم مرغ در روز کافی است. اگر مشکل کلسترول دارید بیشتر از این مقدار نباید مصرف کنید چون زرده تخم مرغ سرشار از کلسترول است.

 

هندوانه 

هندوانه گردش خون را بالا می برد و تاثیر مثبتی روی قلب دارد. و سطح کلسترول را تنظیم می کند. هندوانه را می توانید به سالاد اضافه کنید، با آن شربت درست کنید یا حتی همراه با پنیر به عنوان عصرانه میل کنید. تنها مشکل این است که خوردن هندوانه تنها در یک برهه زمانی از سال خوب است.

 

گل کلم 

گل کلم سطح استروژن (هورمون زنانه) را کاهش می دهد و در عین حال سطح تستوسترون (هورمون مردانه) را افزایش می دهد. گل کلم را هم می توانید بپزید و هم سرخ کنید. به هر روشی که هست مهم این است که مقداری از این غذا را به برنامه غذایی خود حتما اضافه کنید.

 

عسل 

عسل بهترین غذا برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. ۱ قاشق پر به برنامه غذایی خود اضافه کنید. عسل را می توانید همراه با چای، سالاد یا پنکیک مصرف کنید.

 

سیر 

سیر حاوی ماده ای شیمیایی است که سطح استرس را کاهش می دهد و به طور غیر مستقیم عضلات را تقویت می کند. سیر را می توانید به هر غذایی مثل ادویه اضافه کنید.

 

انگور 

مواد و عناصر موجود در انگور پروسه بالا رفتن سن را کاهش و فعالیت اسپرم را افزایش می دهد. برای این که بخواهید سطح تستوسترون را با این غذا بالا ببرید فقط کافی است روزی یک مشت انگور بخورید.

 

لوبیا 

تمام انواع لوبیاها سرشار از ویتامین D و پروتئین هستند. لوبیا را می توانید در سوپ، سالاد یا به طور مجزا بپزید و بخورید. این غذا نه تنها سطح تستوسترون را تنظیم می کند بلکه به سلامت قلب نیز کمک می کند.

 

شیر 

شیر سرشار از ویتامین هایی است که به رشد عضلات کمک می کند. کلسیم شیر استخوان ها را قوی می کند و ویتامین D سطح تستوسترون را افزایش می دهد. بهتر است شیرهای کم چرب مصرف کنید.

 

ماهی تن 

ماهی تن نیز سرشار از ویتامین D است. همچنین کم کالری است و برای قلب نیز مفید است. مرتبا مصرف کردن ماهی تن توصیه نمی شود.

  

منبع: بدونیم

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.