محبت چه آثاری در زندگی دارد؟

محبت در زندگی

محبت در زندگی

? ایجاد روحیّۀ تبعیت

?این اثر محبّت را با کمی دقّت، در زندگی خود یا اطرافیانمان، به راحتی مشاهده می‌‏کنیم.

برای مثال، برخی از والدین، وقتی می‌‏بینند فرزندشان در بارۀ مسئله‏‌ای، حرف آنان را گوش نمی‌‏دهد، به پدربزرگ یا مادربزرگ می‏‌گویند به او تذکّر دهند. وقتی هم که آنان از فرزند می‏‌خواهند که به آن مسئلۀ خاص توجّه کند، فرزند، بدون آن که مقاومت کند، «چشم» می‏‌گوید و به آن، عمل می‌‏کند.

محبت در زندگی

?یکی از اصلی‌‏ترین دلایل این تبعیت، آن است که فرزندان ما از پدربزرگ‏‌ها و مادربزرگ‏‌ها محبّت بیشتری می‌‏بینند.

❗️شاید برخی نپذیرند که پدربزرگ و مادربزرگ، بیشتر، محبّت می‏‌کنند؛ امّا وقتی وارد بحث شیوه‌‏های ابراز محبّت شدیم، خواهید دید این پدربزرگ‌‏ها و مادربزرگ‌‏ها، بیش از پدران و مادران به نوه‏‌هایشان محبّت می‏‌کنند.

مثلاً یکی از اصلی‌‏ترین راه‌‏های ابراز محبّت به فرزندان زیر هفت سال، آزادی دادن به آنهاست. خودتان بگویید کودکانی که به حرف پدربزرگ و مادربزرگ، بیشتر اهمّیت می‌‏دهند، در خانۀ خودشان بیشتر احساس آزادی می‌‏کنند یا خانۀ پدربزرگ؟

❓پاسخ به این پرسش هم می‏‌تواند قابل توجّه باشد: به نظر شما، بچّه‌‏ها از پدربزرگ‏‌ها و مادربزرگ‏‌هایی هم که روحیۀ محبّت کردن ندارند، تبعیت می‏‌کنند؟

محبت در زندگی

⚠️اگر به رفتار فرزند در برابر دستورها و توصیه‏‌های برخی از مربّیان مهد کودک یا مجریان تلویزیونی هم دقّت کنید، خواهید دید که نقش محبّت در ایجاد روحیۀ تبعیت تا چه اندازه پُررنگ است.

?من دیگرما، کتاب دوم،ص۴۴

#من_دیگر_ما
#کتاب_دوم
#تربیت_فرزند
#گزاره‌های_رفتاری

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.