قهرمانی بذری در تورنمنت کرکین/ ۳ آزادکار ایران به مدال نرسیدند

قهرمانی بذری در تورنمنت کرکین/ ۳ آزادکار ایران به مدال نرسیدند

قهرمانی بذری در تورنمنت کرکین/ ۳ آزادکار ایران به مدال نرسیدند

اخبار,اخبار ورزشی

در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد جام کرکین در روسیه، ۴ نماینده ایران به مصاف رقیبان‌شان رفتند که در پایان احمد بذری به مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم رسید اما ۳ آزادکار دیگر ایران از رسیدن به مدال بازماندند.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های جام دیمیتری کرکین روسیه، از صبح دیروز (پنج شنبه) در شهر یاکوتسک آغاز شده است.

 

در رقابت‌های پنج وزن نخست که دقایقی پیش به پایان رسید، احمد بذری نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران به مدال طلا دست یافت.

 

نتایج کشتی گیران کشورمان در پنج وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم، پوریا ترکمان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ایگور پتروف از روسیه را با نتیجه ۴ بر ۴ از پیش‌رو برداشت. وی در دور بعد مقابل آریان تیوترین از روس با نتیجه ۱۳ بر ۳ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، ترکمان به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۸ بر صفر مقابل کشتی‌گیری از کشور روسیه شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

در وزن ۶۵ کیلوگرم، پیمان بیابانی در دور نخست رومان میخایلوف از روسیه را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و در دور دوم نیز مقابل ماریک کوت از استونی با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. بیابانی در کشتی سوم خود با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب حریف روس خود شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف مغولی، بیابانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

در وزن ۸۶ کیلوگرم، احمد بذری در دور اول مقبال ایوان بوریسوف از روسیه با توجه به مصدومیت و حاضر نشدن این کشتی‌گیر به پیروزی رسید. او در دور بعد اویتومن اورگودول، نایب قهرمان آسیا و دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از مغولستان را با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بذری در این مرحله ویلو هینو از فنلاند را با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. بذری در این دیدار مقابل آرسن علی موسالالیف، قهرمان جوانان جهان و قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

 

دروزن ۹۷ کیلوگرم، مسعود خواجه صالحانی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر صفر مقابل آیون بولتونوف از روسیه به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل نورماگمد گادجیف، قهرمان جوانان جهان و امیدهای اروپا و دارنده مدال برنز اروپا از آذربایجان با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده‌بندی رفت. صالحانی در این دیدار مقابل ایگور اوسیانکوف از روسیه مغلوب و پنجم شد.

 

اسامی نفرات برتر پنج وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- آریان تیوترین (روسیه) ۲- پرویز ابراگیم اف (آذربایجان) ۳- دیمچیک رینچینوف (بلاروس) و تامیر گارمایف (روسیه)

 

۶۵ کیلوگرم: ۱- ویکتور راسادین (روسیه) ۲- تیمور اوچیر تولگا (مغولستان) ۳- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) و الکسی بوروویتسکی (روسیه)

 

۷۴ کیلوگرم: ۱- نیکیتا سوچکوف (روسیه) ۲- فرانک چامیزو (ایتالیا) ۳- اسراییل کاسیموف (روسیه) و گادجی مراد عمراف (آذربایجان)

 

۸۶ کیلوگرم: ۱- احمد بذری (ایران) ۲- آرسن علی موسالالیف (روسیه) ۳- سوسلان کتسویف (روسیه) و اویتومن اورگودول (مغولستان)

 

۹۷ کیلوگرم: ۱- نورماگومد گادجی اف (آذربایجان) ۲- باتزول اویزیسایخان (مغولستان) ۳- ایگور اوسیانیکوف (روسیه) و یوری بلونوفسکی (روسیه) ۵- مسعود خواجه صالحانی (ایران).

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.